۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۸۹۲۴۱

درخواست یک کشور عربی برای خرید هواپیماهای بدون سرنشین از رژیم صهیونیستی

یک شبکه خبری صهیونیستی از درخواست یک کشور عربی حاشیه خلیج فارس از این رژیم برای خرید هواپیماهای بدون سرنشین خبر داد و گفت که تل‌آویو با این درخواست موافقت نکرده است.
عادی سازی روابط

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه شبکه خبری «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد که یکی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس چند سال پیش درخواست خرید هواپیماهای بدون سرنشین از نوع « زیک » را از رژیم صهیونیستی مطرح کرده است. این هواپیماها توانمندی‌های پیشرفته و قدرت حمل مهمات و حمله به اهداف مختلف را در اختیار دارند.

بر اساس این گزارش، درخواست مذکور بعد از بررسی در سرزمین‌های اشغالی رد شد و این موضوع باعث شد کشور مذکور برای خرید هواپیماهای بدون سرنشین به چین پناه ببرد.

این شبکه صهیونیستی درخواست مطرح شده از سوی یک کشور عربی برای خرید این هواپیماها را نشان ‌دهنده مناسبات مستحکم تل‌آویو با برخی رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس دانست و تأکید کرد که وزارت جنگ رژیم صهیونیستیحاضر نشد نسبت به معامله‌هایی که در خصوص صادرات کالاهای امنیتی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، واکنش نشان دهد.

یوگنی ساتانوفسکی رییس پیشین انجمن یهودیان روسیه در سپتامبر گذشته در مقاله‌ای که در سایت روسیا الیوم بازنشر شد، از خرید تسلیحاتی عربستان از رژیم صهیونیستی با واسطه آذربایجان پرده برداشت.

این کارشناس افزود: عربستان سعودی از بلغارستان، اوکراین، بلاروس و رژیم صهیونیستی سلاح خریداری و از طریق آذربایجان تسلیحات فوق را به ریاض منتقل می کند.

ساتانوفسکی در مقاله خود خاطرنشان کرده، می توان فرض کرد که رژیم صهیونیستی چند فروند هواپیمای بدون سرنشین، سامانه‌های رهگیری و شنود را در اختیار عربستان قرار داده است. این کارشناس روسی در ادامه تاکید کرده، اگر بخواهیم از همکاری میان رژیم صهیونیستی و عربستان سخن بگوییم، می توان گفت که اولویت خرید ریاض در دو بخش شنود و پهپاد است.

ساتانوفسکی خاطرنشان کرد که عربستان برای مخفی نگه داشتن عملیات انتقال تجهیزات به کشورش و برای آن که لطمه‌ای به وجهه‌اش وارد نشود، از آذربایجان برای انتقال سلاح استفاده می‌کند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات