۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۸۹۵۱۸
آیت الله سیستانی:

مبلغان باید پیام رسانان محبت و صلح باشند

حضرت آیت الله سیستانی به مبلغان، مسؤولان مراکز و موسسات دینی در کشورهای غربی توصیه کرده است که پیام رسان محبت و صلح فرهنگ محمدی (ص) باشند.
آیت الله سیستانی

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی مرکز اباالفضل العباس (علیه السلام) در شهر کارپی ایتالیا را با حضور جمعی از شیعیان و محبان اهل بیت (علیهم السلام) افتتاح کرد.

حجت الاسلام کشمیری در این مراسم گفت: حضرت آیت الله سیستانی به مبلغان، مسؤولان مراکز و موسسات دینی در کشورهای غربی توصیه کرده است که پیام رسان محبت و صلح فرهنگ محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) باشند.

وی با اشاره به آیه 36 سوره نور «فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فِيهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ» ( - این چراغ پرفروغ - در خانه هایی قرار دارد که خداوند اذن فرموده دیوارهای آن را بالا برند ( تا از دستبرد شیاطین و هوسبازان در امان باشد ) خانه هایی که نام خدا در آنها برده می شود، و صبح و شام در آنها تسبیح او می گویند) گفت: مرکز اباالفضل العباس (علیه السلام) از مصادیق این آیه کریمه است که زیرا برای ذکر خداوند سبحان، بیان احکام اسلامی، اقامه مراسم های دینی نظیر نماز جمعه و نماز های یومیه و یاد ائمه اطهار (علیهم السلام) در طول سال، بیان احادیث نبی اکرم (صلی الله  علیه و آله و سلم) و عترت طاهره (علیهم السلام) ساخته شده است.

وی افزود: مبلغان و مسؤولان باید توجه وافری به مسلمانان ساکن در کشورهای غربی داشته باشند و آنان را با عقاید اصیل محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) آشنا کنند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: آموزش واجبات دینی نظیر احکام شرعی و آداب دینی، تبیین تشیع اصیل، نشر فرهنگ، ارزش ها و فضائل اسلامی جهت حفظ پیروان اهل بیت (علیهم السلام) از افتادن در مسیر انحراف و فساد از وظایف مبلغانی دین در برابر مسلمانان کشورهای خارجی است.

وی تاکید کرد که کشورهای غربی باید با چهره حقیقی اسلام و مسلمانان آشنا شوند زیرا بیشتر غربی ها نگاه منفی نسبت به اسلام و مسلمانان دارند.

ارسال نظرات