۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۸۹۵۴۸

خشونت بی سابقه پلیس آمریکا در برخورد با یک کودک و مادر

پلیس آمریکا که در خشونت زبان زد است، اخیرا با اقدامی غیر انسانی، یکه تازی خود در مبارزه با حقوق بشر را اثبات کرد.
پلیس آمریکا با خشونت کودکی را از آغوش مادرش جدا میکند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هرچند جنایات و خشونت های پلیس آمریکا به امری روزمره تبدیل شده است و حتی اخبار آن موجب شگفتی نمی شود، اما برخی اقدامات پلیس آمریکا، موجب برانگیختن احساسات و خشم هر مخاطبی می شود.

روز گذشته ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن پلیس آمریکا با خشونت تمام کودکی چند ماهه را به زور از آغوش مادر غیر سفیدپوست (آفریقایی تبار یا لاتین تبار) جدا می کنند.

ماجرا از آن قرار بود که جَزمین هدلی (Jazmine Headley) به دلیل نیافتن جایی برای استراحت و نشستن در صف کوپن غذا برای افراد کم درآمد در محله بروکلین (Broklyn) نیویورک، با فرزند خود روی زمین نشسته بود و نیروهای امنیتی مرکز توزیع کوپن غذا، با دیدن این صحنه، خواستار حضور پلیس نیویرک شده بودند. پلیس نیز با خشونت تمام، در حالی که خانم هدلی فریاد می زد «آن ها در حال آسیب زدن به پسرم هستند»، فرزند او را از آغوشش جدا کرده و خودش را بازداشت کردند.

بعد از درخواست مردم از پلیس برای توقف اقدام وحشیان خود، افسر پلیس آمریکا با اسلحه شوکر مردم را تهدید می کند.

یکی از شاهدان که این ویدیو را نیز با گوشی همراه خود ضبط کرده است، در این باره گفت: آنان (پلیس و دستگاه امنیتی) معتقدند که می توانند به هر شیوه ای با افراد کم درآمد و فقیر برخورد کنند. پلیس همیشه بد برخورد می کند.

پلیس نیویورک بعد از بازداشت خانم هدلی با وقاحت تمام جرم وی را «مقاومت در برابر بازداشت، برخورد نامناسب و منجر به آسیب دیدن یک کودک، سد معبر و تعدی در یک دفتر دولتی» عنوان کرد.

فیلیپ والزَک (Phillip Walzak)، سخنگوی ان.وای.پی.دی (پلیس نیویورک NYPD) همچنین اعلام کرد که افسرانی که در این قضیه حضور داشتند در وضعیت عادی (بدون جریمه، توبیخ و یا تعلیق) قرار دارند.

در حال حاضر خانم هدلی بدون قرار وثیقه در بازداشت پلیس قرار دارد و فرزند او به اقوامش سپرده شده است.

این اولین بار نیست که پلیس آمریکا با مردم غیر سفید پوست برخوردهایی غیر مسوولانه می کند. همچنین قابل ذکر است که قربانیان خشونت های پلیس آمریکا اغلب سیاهپوست و یا لاتین تبار هستند. این در حالی است که اداره پلیس آمریکا بارها مدعی آموزش روش هایی برای تنش زدایی در وقایع مختلف برای نیروهای خود شده است.

در عین حال الکس اس وایتال (Alex S. Vitale) استاد دانشگاه بروکلین و مشاور آکادمیک پلیس معتقد است که افسران پلیس هرگز تلاشی برای آن چه تنش زدایی خوانده می شود، انجام نمی دهند.

وی در این باره گفت: تصور این مساله نیز دشوار است که چگونه پلیس بدون تشخیص سطح امنیتی اقدام به چنین برخوردی در ویدیوی حاضر کرده است.

اریک گارنر سیاهپوست آمریکایی در پیاده رو به دست پلیس آمریکا خفه شده و به قتل می رسد.

شایان ذکر است که چند ماه پیش نیز در واقعه ای مشابه، یک افسر زن پلیس کودکی را با توسل به زور و خشنونت از آغوش مادرش جدا کرد. شاهدان آن ماجرا نیز بعد از درخواست از پلیس برای خودداری از رفتار خود، با تهدید اسلحه شوکر، مجبور به عقب نشینی و سکوت شدند.

در سال 2014، بعد از آن که عده ای از اعضای پلیس یک مرد سیاهپوست را در پیاده رو خفه کردند، اداره پلیس نیویورک سیاست ها و آموزش های به اصطلاح تنش زدایانه را برای نیروهای خود به اجرا گذاشت؛ مساله ای که تا کنون هیچ نمود عینی و بیرونی نداشته است./847/ب

ارسال نظرات