۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۸۹۷۲۶

بیانیه جمعیت «الوفاق» علیه نقض حقوق بشر از سوی رژیم بحرین

جمعیت الوفاق طی بیانیه ای به مناسبت روز جهانی حقوق بشر، قوانین رژیم آل خلیفه در جهت نقض حقوق اولیه شهروندان بحرینی را به شدت محکوم کرد.
الوفاق

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، جمعیت الوفاق به مناسبت روز جهانی حقوق بشر طی بیانیه ای اعلام کرد که نقض حقوق بشر در بحرین از سوی رژیم آل خلیفه در حال گسترش روزافزون است.

الوفاق طی بیانیه خود با اشاره به سلب تابعیت و ممانعت رژیم آل خلیفه از صادر شدن شناسنامه برای فرزندان بازداشت شدگان اعلام کرد: مجموعه ای بزرگ از قوانینِ رژیم آل خلیفه شخصیت ها و گروه های سیاسی در بحرین را هدف قرار داده است. رژیم در صدد است تا از طریق این قوانین ترس و رعب در میان گروه های انقلابی ایجاد کند.

در ادامه بیانیه الوفاق آمده است: رژیم آل خلیفه اکثریت ملت بحرین را هدف قرار داده است و حقوق کسانی که خواهان عدالت اجتماعی و تحول دموکراسی در کشور هستند را نقض می کند.

دادگاه‌های رژیم آل خلیفه همواره انقلابیون بحرینی را به اتهام‌های واهی به سلب تابعیت، اعدام و یا زندان‌های طولانی مدت محکوم می کنند.

سازمان‌های بین‌المللی تاکنون بارها به رژیم آل خلیفه درخصوص تشدید سرکوب فعالان سیاسی و اجتماعی هشدار داده‌اند.

گفتنی است که رژیم آل خلیفه برای خاموش کردن شعله اعتراضات مردم این کشور شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده‌سازی به زندان‌های طولانی مدت محکوم کرده است.

بحرین از 14 فوریه 2011 شاهد انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. این کشور به عنوان کوچکترین کشور غرب آسیا بنا بر اعلام منابع حقوق بشری، دارای بیشترین زندانی سیاسی است.

 

 

  

ارسال نظرات