۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۹۰۲۴۱
پس از ۷ سال جنگ تحمیلی به مردم سوریه؛

پیروزی مقاومت و بازگشت آرامش به سوریه

پیروزی مقاومت و بازگشت آرامش به سوریه
بعد از هفت سال مقاومت سوریه در مقابل تروریسم بین المللی، ده‌ها هزار آواره سوری در یک سال گذشته از کشور‌های دیگر به کشورشان بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری رسا، صد‌ها نفر از نظامیان استان درعا سوریه که از خدمت در ارتش فرار کرده بودند با مراجعه به مراجع قانونی مشمول عفو شدند.

مردم شهرک «ابطع» و روستا‌های اطراف آن در حومه درعا به مناسبت پیروزی‌های ارتش سوریه به جشن و پایکوبی پرداختند. در کنار این جشن، جوانان و نظامیانی که از خدمت در ارتش، سر باز زده یا فرار کرده بودند با استفاده از قانون عفو ریاست جمهوری متعهد شدند به خدمت بازگردند و به انجام وظیفه ملی خود بپردازند.

یکی از نظامیان سوریه گفت: خطاب به همه سوری‌ها چه در استان درعا یا دیگر استان‌ها و حتی سوری‌های مقیم خارج از کشور می‌گویم که به آغوش میهن بازگردید. میهن مادر است. هر آنچه بتوانیم از اوضاع کنونی عبور کنیم به پیروزی بزرگتر نزدیک شده ایم. یکی از افراد فراری از خدمت سربازی گفت: ضمن شرکت در این جشن به صورت گروهی آمده ایم تا به خدمت نظام وظیفه برویم و به کشورمان خدمت کنیم.

دراین راستا، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد در سال ۲۰۱۸، سی و هفت هزار آواره سوری از کشور‌های همسایه به کشورشان بازگشتند. مدیر اداره خاورمیانه و شمال آفریقا در این کمیساریا پیش بینی کرد در صورت ایجاد شرایط مناسب، حدود دویست و پنجاه هزار آواره سوری در سال ۲۰۱۹ به کشورشان بازگردند.

هر ماه حدود هزار آواره سوری از لبنان به کشورشان به طور رسمی باز می‌گردند. تاکنون حدود نه هزار آواره سوری از لبنان به کشورشان بازگشته اند.

اداره امنیت عمومی لبنان می‌گوید بعضی از آوارگان سوری هم به صورت فردی به کشورشان باز می‌گردند که مجموع آن‌ها امسال به نود هزار نفر رسیده است.

تعداد آوارگان سوری که سازمان ملل اسامی آن‌ها را ثبت کرده از یک میلیون و صد هزار نفر در دو سال پیش به حدود نهصد و پنجاه هزار نفر کاهش یافته است.

کمیساریا از دو سال پیش ثبت نام جدید از آوارگان سوری را متوقف کرده است. بسیاری از گروه‌های سیاسی در لبنان تمایل دارند آوارگان سوری به کشورشان بازگردند.

لیزا بوخالد سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در لبنان گفت: این کمیساریا آوارگان سوری را نه به بازگشت به کشورشان تشویق می‌کند و نه آن‌ها را به خودداری از بازگشت توصیه می‌کند./983/ب103/ف

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظرات