۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۹۰۲۷۶
آیت الله طبرسی:

تربیت اخلاقی و معنوی جزء برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش قرار گیرد

تربیت اخلاقی و معنوی جزء برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش قرار گیرد
آیت الله طبرسی با بیان این که تربیت اخلاقی و معنوی باید جزء برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش قرار گیرد، گفت: مسؤولان دستگاه تعلیم و تربیت همه توان خود را در جهت تقویت اعتقادات دینی و مذهبی دانش آموزان مدارس به کار گیرند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده، ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مسؤولان قرآن و عترت آموزش و پرورش استان با مهم ارزیابی کردن رشد و گسترش معارف قرآنی در جامعه بر ضرورت تقویت برنامه‌های قرآنی در سطح مدارس تأکید کرد.

وی بر ضرورت تقویت انس دانش آموزان با معارف قرآنی تأکید کرد و افزود: مأنوس شدن دانش آموزان با کلام الهی و معارف دینی موجب رشد علمی، اخلاقی و معنوی در آن‌ها خواهد شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که معارف قرآنی سد محکمی در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز هجمه‌ها و آسیب‌های اجتماعی بسیار زیادی دانش آموزان و نسل جوان ما را تهدید می‌کنند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با تأکید بر تقویت برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در سطح مدارس تصریح کرد: در این راستا باید از ظرفیت و توان تبلیغی روحانیان و طلاب جوان در سطح مدارس بیشتر بهره گرفت.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با بیان این که مسائل تربیتی و اخلاقی باید جزء اولویت‌های آموزش و پرورش قرار گیرد، خاطرنشان کرد: آموزش بدون پرورش و تربیت اخلاقی و دینی ارزش چندانی ندارد.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که علم تؤام با اخلاق و معنویت معنا و مفهوم پیدا می‌کند و عامل رشد و تعالی انسان است، تصریح کرد: علم به تنهایی نمی‌تواند موجب سعادت و تعالی انسان شود بلکه باید با اخلاق و معنویت همراه باشد.

امام جمعه ساری با بیان این که تربیت اخلاقی و معنوی باید جزء اصلی برنامه‌های آموزش و پرورش قرار گیرد، بیان داشت: مسؤولان دستگاه تعلیم و تربیت همه توان خود را در جهت تقویت اعتقادات دینی و مذهبی دانش آموزان مدارس به کار گیرند.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که امروز مدارس آموزش و پرورش باید به پایگاهی برای ترویج فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) تبدیل شود، تصریح کرد: معارف اهل بیت (ع) بهترین راهکار برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی و توطئه‌های دشمنان علیه دین و ارزش‌های انقلاب است. /۹۵۰/پ601/ب1
ایمانی
ارسال نظرات