۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۹۰۲۸۲

نگاهی به دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه

نگاهی به دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه
معاون پژوهش جامعه المصطفی(ص) العالمیه به ارائه گزارشی از دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی(ص) پرداخت و این نهاد علمی را از ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی خواند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا بی نیاز معاون پژوهش جامعه المصطفی(ص) العالمیه ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی(ص) العالمیه که در مجتمع امین قم برگزار شد، با اشاره به این که جامعه المصطفی(ص) یکی از ثمرات با ارزش انقلاب اسلامی است، گفت: این مرکز در طول انقلاب اسلامی به پژوهش پرداخته است و اگر بخواهیم همه آن را عرضه کنیم قطعاً با کمبود جا مواجه خواهیم شد، از این رو گوشه ای از این زحمات را در این مکان عرضه کرده ایم تا مشت نشانه ای از خروار باشد.

وی ادامه داد: آن چه که در این نمایشگاه مشاهده می کنیم، پژوهش های سال گذشته و بخشی از پژوهش های ادوار گذشته تر است.

حجت الاسلام بی نیاز خاطرنشان کرد: نکوداشت پژوهشگان برتر، اجلاس سالانه پژوهشی اساتید و گروه های پژوهشی و اساتید برتر پژوهشی، تشکیل جلسه شورای پژوهشی ویژه هفته پژوهش با اعلام رتبه بندی گروه ها و برنامه های متنوع دیگر از برنامه های ما در هفته پژوهش است.

معاون پژوهش جامعه المصطفی(ص) العالمیه با اشاره به فعالیت های علمی پژوهشی جامعه المصطفی(ص) العالمیه ابراز داشت: در سال گذشته 137 کتاب جدید به چاپ رساندیم و حدود 160 کتاب را تجدید چاپ کردیم؛ همچنین 63 مجله و مقاله تدوین شده و حدود 356 نسخه در انتشارات بین المللی به چاپ رسید.

وی افزود: ترجمه و انتشار بیش از 3 هزار و 700 اثر علمی به 30 زبان مختلف، برگزاری 2 هزار و 700 نشست علمی تخصصی، چاپ 9 هزار مجله و مقاله، برگزاری چندی کرسی علمی ترویجی و بررسی بیش از 100 کرسی علمی دیگر از جمله فعالیت های ما بوده است؛ همچنین 26 مرکز علمی پژوهشی فعال در داخل و خارج از ایران، 91 انجمن علمی پژوهشی در داخل جامعه المصطفی(ص) العالمیه و 61 کتابخانه با 1 میلیون کتاب در داخل و خارج از ایران در حال فعالیت هستند.

حجت الاسلام بی نیاز ادامه داد: همچنین 3 دانشنامه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست در جامعه المصطفی(ص)، دانشنامه نماز جمعه و دانشنامه امام رضا(ع) از سوی جامعه المصطفی(ص) پیگیری می شود که بخش از آن به چاپ رسیده و بخشی دیگر در دست اقدام است.

معاون پژوهش جامعه المصطفی(ص) العالمیه اظهار داشت: امروز در دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی(ص) از ترجمه قرآن کریم به زبان تایلندی، ترجمه کتاب تاریخ و فرهنگ به زبان صربستانی، ترجمه کتاب شیعه در اسلام و خلاصه میزان الحکمه به زبان چینی رونمایی می شود./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات