۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۵۹۰۷۹۳
به زودی از خبرگزاری رسا منتشر می‌شود؛

پرونده تحلیلی "فضای مجازی و تغییر فرهنگ در ایران"

پرونده تحلیلی
فضای مجازی مسئله این روزهای دغدغه‌مندان فرهنگ کشور است. همان چیزی که امروز همه چیز را از بدنه اجتماعی به خصوص نسل نوجوان گرفته است.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، فضای مجازی یکی از مهمترین پدیده‌هایی است که در جامعه تکنولوژی‌گرا از سویی و تکنولوژی زده ایران از سوی دیگر مورد توجه و اهمیت است. رسانه‌ها دیگر از انحصارگرایی بیرون آمده‌اند و مسیر به سمت گفتمان‌های متعدد به پیش می‌رود.

هر چند بسیاری از اظهارنظرها، جذب مخاطب و ... به گفتمان شبیه نیست؛ ولی همین بی گفتمانی و ولنگاری فرهنگی پیش آمده در فضای مجازی نیز برای خود نوعی قابلیت نقد و نظر در عرصه تحولات فرهنگی را داراست.

طبق همین رویکرد سرویس فرهنگی اجتماعی رسا، دست به تولید پرونده‌ای با عنوان فضای مجازی و تغییر فرهنگ مردم ایران در قالب مصاحبه، یادداشت، معرفی کتاب، نقد فیلم و گفت‌وگو زده است.

بررسی فضای مجازی و تغییر فرهنگ مردم ایران

این پرونده تا پایان دی ماه قصد دارد تا درباره نقاط آسیب‌زای فضای مجازی که اجتماع مردم به انزوا تبدیل کرده است، بپردازد. از این رو با کارشناسان حوزوی همچون حجج اسلام والمسلمین مریجی، خان محمدی و نعیمیان و دکتر کرم‌ اللهی، مومن نسب و معرفت گفت‌وگو گرفته و ابعاد مهم نقش مدرنیته در فرهنگ مردم ایران و گرایش مردم به فضای مجازی بررسی شده است.‌/882/ت302/س

ارسال نظرات