۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۵۹۰۳۰۲

دارالافتای مصر تکفیری‌ها را خوارج زمان توصیف کرد

دارالافتای مصر تکفیری‌ها را خوارج زمان توصیف کرد
دارالافتای مصر با انتقاد از سوء برداشت و کج فهمی نصوص دینی از سوی افراط گرایان، تکفیری‌ها را خوارج زمان توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، دارالافتای مصر در بیانیه‌ای توصیف جامعه اسلامی از سوی گروهک‌های تروریستی به «جوامع جاهلی و دور از دین» را انکعاس شیوه خشونت طلبانه، افراط گرایانه دانست و این گروهک‌ها را به خوارج زمانه توصیف کرد.

دارالافتا تاکید کرد: تکفیری‌ها که جامعه مومن و مسلمان را به جامعه کفر و جاهلیت توصیف می‌کنند مصداق این سخن پیامبر اکرم(ص) هستند که «قرآن را خوانده اما از حنجره‌هایشان بالاتر نمی‌رود.»

دارالافتا خاطر نشان کرد: صفت جاهلیّت که در کتاب و سنت نبوی آمده تنها بر دوران پیش از بعثت نبی مکرم اسلام اطلاق می‌شود. به اجماع علمای امت اسلامی در طول قرن‌های مختلف، گناهان منجر به زوال وصف اسلام از اهل قبله نخواهد شد.

در این بیانیه همچنین آمده است: جوامع اسلامی، جامعه‌ای توحیدی و ایمانی است. در این جوامع شعار اسلام سر داده می‌شود. مناسک دینی از سوی مسلمانان انجام شده و اخلاق و ارزش‌های حسنه به عنوان رکن شریعت ترویج می‌شود پس نباید چنین جامعه‌ای را کافر بدانیم.

دارالافتا در پایان با اشاره به آنکه امت اسلامی به فرموده قرآن بهترین امت در میان تمامی امت‌ها است، اظهار داشت: در جامعه اسلامی نه شرک و نه جاهلیت وجود دارد. بهترین توصیف برای جوامع اسلامی، جامعه خیرخواه، هدایت‌گر و جامعه زنده و پویا است./981/ب902/ف

ارسال نظرات