فضای تعاملی وبلاگها زمینه مستعدی برای تبلیغ هستند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی طائی زاده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزههای علمیه خواهران در مراسم رونمایی از نسخه جدید کوثر بلاگ با بیان اینکه فضای تعاملی از مهمترین دلایل انتخاب قالب وبلاگ برای فعالیت طلاب خواهر و حوزه علمیه خواهران در فضای مجازی است، اظهار داشت: این سامانه ضریب نفوذ مناسبی از ابتدای راهاندازی تاکنون در میان طلاب و اساتید داشته است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزههای علمیه خواهران به ثبت ماهانه 7000 نظر در 12هزار و 300 وبلاگ حوزههای علمیه خواهران اشاره کرد، گفت: بر اساس آمار الکسا، کوثر بلاگ در رتبههایی پایینتر از حوزه نت و مجلات تخصصی نور قرار دارد.
وی با اشاره به میزان مراجعه به کوثربلاگ در مناسبتهای خاص افزود: این سامانه در موضوعات مختلف فرهنگی مانند حجاب و عفاف و تربیت فرزند کانون مراجعات مردمی است و این موضوع نشان از مناسب بودن این قالب محتوایی برای تبلیغ دین است.
وی خاطرنشان کرد: میزان حضور کاربران در این سامانه از 5 دقیقه در سالهای گذشته به 16 دقیقه افزایشیافته است.
طائی زاده با بیان اینکه وبلاگها منشأ تغذیه محتوای شبکههای اجتماعی هستند، ادامه داد: در کشور دو سرویس معروف بلاگفا و بلاگ رتبه 27 و 48 سایتهای کشور را دارند که این موضوع نشاندهنده مراجعه فراوان به این قالبهای تعاملی است.
وی با اشاره به برخی از دستاوردهای طلاب در کوثربلاگ اضافه کرد: این سامانه در جشنواره رسانههای دیجیتال رتبه برتر کسب کرده است و در جشنوارههای رسانهای دیگر نیز رتبههای مناسبی به دست آورده است.
وی با اشاره به ویژگیهای نسخه جدید کوثربلاگ از کاربرپسند تر شدن سامانه و ایجاد امکاناتی برای اشتراک محتوا در شبکههای اجتماعی بهعنوان مهمترین ویژگیهای این سامانه یادکرد و گفت: امیدواریم با این امکانات سامانه کوثربلاگ ضریب نفوذ بیشتری در فضای فرهنگی داشته باشد.
وی ادامه داد: بر اساس سیاستهای مدیریت حوزههای علمیه خواهران در فاز بعد این سامانه تولید محتوا از سوی عموم مردم امکانپذیر خواهد شد./837/پ202/ج