۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۵۹۰۴۶۰
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

بدون ولایت انسان در مسیر بندگی قرار نمی گیرد

بدون ولایت انسان در مسیر بندگی قرار نمی گیرد
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با انتقاد از تعطیل نبودن دروس حوزه‌های علمیه در روز شهادت حضرت معصومه (س) گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) بر اساس امر امام معصوم (ع) مهاجرت کرده و به شهادت رسیده اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امشب در مراسم گرامیداشت مرحوم آیت الله سید محمدباقر موحد ابطحی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که بدون ارتباط با اهل بیت (ع) و ولایت امکان سلوک منتفی است، گفت: سالک راه حق باید با ولایت باشد، زیرا بدون ولایت انسان در مسیر بندگی قرار نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله ابطحی فقیهی مرابط با اهل بیت (ع) بود و این ارتباط را از همان روز‌های نوجوانی با ائمه معصوم (ع) برقرار کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با اشاره به این که مرحوم آیت الله موحد ابطحی همواره می‌گفت «من نوکر بقیة الله ام» ابراز کرد: ایشان همواره به ما توصیه می‌کرد تا ارتباط خود را با ولایت حفظ کرده و به امام زمان (عج) خدمت کنیم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که در مخیله مرحوم آیت الله ابطحی جز خداوند نمی‌گنجید، عنوان کرد: اگر ایشان پی می‌بردند که امری واجب است، از انجام ان کوتاهی نمی‌کرد و با استقامت در راه خداوند ایستاده بود؛ جز خداوند در چشم ایشان چیز دیگری جلوه نداشت و در راه بندگی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کرد.

وی با اشاره به تواضع مرحوم آیت الله موحد ابطحی افزود: در یک کلام ایشان معامله گر با خداوند بود و حتی اندکی نفسانیت و منیت نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) را بهترین مکان برای ایجاد ارتباط با ولایت دانست و گفت: این مسأله از آن جهت است که ما در زیارت این بانوی جلیل القدر مشاهده می‌کنیم که بر مواردی همچون دعا برای همراهی با معصومین (ع)، دعا برای بقای بر راه ولایت، تقرب به واسطه معیت اهل بیت (ع) و اعلام برائت از دشمنان ایشان، اعتماد به ولایت امام معصوم (ع)، دعا برای فرج و طلب حسن عافیت با حفظ عقیده ولایت و اظهار نعمت پروردگار با نعمت ولایت تأکید شده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم عزاداری بر حضرت فاطمه معصومه (س) را مظهر اقامه شعائر الهی معرفی کرد و اظهار داشت: همه ما مدیون کرامات حضرت معصومه (س) هستیم و درست نیست که در روز شهادت ایشان درس‌های حوزه برقرار باشد؛ برخی می‌گویند حضرت معصومه (س) رحلتی شهادت گونه داشته اند، اما این درست نیست، بلکه صحیح آن است که بگوییم ایشان به شهادت رسیده اند؛ اصلاً بر فرض این که ایشان وفات کرده باشند، آیا نباید برای گرامیداشت روز وفات شان حوزه‌ها را تعطیل کرده و مراسم یادبود برگزار کنیم؟

وی در پایان تأکید کرد: بر اساس روایات، حضرت فاطمه معصومه (س) بر اساس امر امام معصوم (ع) مهاجرت کرده و به شهادت رسیده اند، بنابراین نباید از این که بگوییم «شهادت حضرت معصومه (س)» ترس داشته باشیم.
 
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید.
تعداد بازدید : 9
 
/۸۴۱/پ202/ج
ارسال نظرات