۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۹۰۵۵۸
حجت الاسلام میناپور خبر داد؛

تحصیل 2800 طلبه در لرستان

تحصیل 2800 طلبه در لرستان
مدیر حوزه علمیه لرستان به تحصیل دو هزار و 800 طلبه در لرستان اشاره کرد و گفت: از این تعداد یک هزار و 400 طلبه در مدارس علمیه برادران در حال تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، ظهر امروز در اختتامیه دومین دوره جشنواره استانی علامه حلی(ره) که در سالن همایش دانشگاه علامه طباطبایی(ره) پردیس فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال دومین مرحله استانی جشنواره برگزار شد، گفت: برگزاری این جشنواره به صورت استانی فرصتی برای ارتقای سطح پژوهشی طلاب است.

وی با اشاره به نقش این جشنواره در تقویت روحیه و انگیزه پژوهشی طلاب افزود: دومین دوره استانی جشنواره علامه حلی(ره) فرصتی مناسب برای شکوفایی استعدادهای پژوهشی طلبه ها است.

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه دو هزار و 800 طلبه در مدارس علمیه خواهران و برادران استان در حال تحصیل هستند، ادامه داد: از این تعداد یک هزار و 400 طلبه برادر و در مدارس علمیه برادران استان در حال تحصیل هستند.

وی در ادامه یادآور شد: افزون بر این تعداد طلبه، بیش از دو هزار و 200 طلبه فاضل لرستانی در استان قم مشغول تحصیل و تبلیغ هستند.

رشد کمی و کیفی آثار پژوهشی طلبه ها

حجت الاسلام میناپور با اشاره به شرکت طلاب لرستانی در جشنواره استانی علامه حلی خاطرنشان کرد: امسال این جشنواره از نظر کمی و کیفی رشد خوبی نسبت به سال گذشته داشته است.

وی اظهار داشت: برگزاری جشنواره علامه حلی به صورت استانی موجب شد تا امسال طلبه ها استقبال بهتری در زمینه ارسال مطالب تحقیقی و پژوهشی به دبیرخانه داشته اند.

فعالیت های پژوهشی با هدف رفع مشکلات جامعه باشد

مدیر حوزه علمیه لرستان ابراز امیدواری کرد که با فراهم سازی زیرساخت ها و رفع موانع سر راه پژوهش شاهد رشد و ارتقای بیشتر آثار پژوهشی باشیم و خروجی این آثار را در رفع نیازهای جامعه ببینیم.

وی خطاب به طلاب گفت: برای قلم زدن در عرصه پژوهش باید نیازهای جامعه را بررسی و موضوعات پژوهش به سمت رفع این مشکلات و نیازها صورت گیرد.

حجت الاسلام میناپور خاطرنشان کرد: در سایه وحدت بین حوزه و دانشگاه می توان موانع سر راه پژوهش را برداشت و در رسیدن به هدف و خروجی اثرگذار آثار پژوهشی نقش آفرین شد./9451/پ601/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات