۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۵۹۰۵۹۲
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران:

پاسخگویی به نیازهای فکری جامعه از رسالت های مهم حوزه است

پاسخگویی به نیازهای فکری جامعه از رسالت های مهم حوزه است
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران گفت: امروز حوزه های علمیه باید پاسخگوی نیازهای فکری و دینی نسل جوان جامعه باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جواد تقی زاده، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح از این روحانی مجاهد و انقلابی به عنوان پیوند دهنده حوزه و دانشگاه یاد کرد.

وی با بیان این که شهید مفتح همه توان خود را برای پیوند و نزدیکی حوزه و دانشگاه بکار گرفت، افزود: این روحانی انقلابی و با بصیرت همه عمر خود را در جهت اعتلای اسلام و انقلاب و همچنین رشد و بالندگی حوزه و دانشگاه به کار گرفت.

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که در حال حاضر وحدت میان حوزه‌های علمیه و دانشگاه یک مساله استراتژیک در نظام مقدس جمهوری اسلامی است، بیان داشت: تعامل و ارتباط عمیق و دوسویه این دو مرکز علمی راهکار بسیار ارزشمندی برای برون رفت مشکلات است.

وی با بیان این که حوزه‌های علمیه همواره مهم‌ترین مراکز تربیت و پرورش متخصصان امور دینی بوده اند، خاطرنشان کرد: امروز نیز این رسالت مهم با تلاش و برنامه ریزی صحیح مدیران و اساتید مدارس علمیه محقق می‌شود.

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که خدمت به سربازان حضرت ولی عصر (عج) افتخار بزرگی است که امروز شامل حال همه ما شده است، بیان داشت: باید از همه ظرفیت‌های موجود به منظور تربیت طلابی مهذب و نخبه بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اساتید و مدیران مدارس علمیه در مسائل اخلاقی و تربیتی بهترین الگو برای طلاب هستند، افزود: اساتید و مدیران مدارس باید الگو‌های شایسته‌ای برای طلاب باشند تا شاهد رشد اخلاقی و معنوی طلاب در دوران تحصیلی باشیم.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز حوزه‌های علمیه باید پاسخگوی نیاز‌های فکری و دینی نسل جوان جامعه باشند، خاطرنشان کرد: نیاز‌های امروز جامعه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی تغییر یافته و به همین دلیل رسالت طلاب و حوزه‌های علمیه جهت پاسخگویی به این نیاز‌ها بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که ارزش‌های دینی و اخلاقی باید از سوی طلاب و حوزویان در جامعه ترویج شود، بیان داشت: به همین دلیل جامعه امروز نیازمند طلابی مهذب و با استعداد است./950/پ602/ب1
ایمانی
ارسال نظرات