۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۵۹۰۴۵۹
آیت الله طبرسی:

وحدت حوزه و دانشگاه باید علمی و عملی باشد

وحدت حوزه و دانشگاه باید علمی و عملی باشد
آیت الله طبرسی با تاکید بر این که وحدت حوزه و دانشگاه باید علمی و عملی باشد، گفت: وحدتی که تنها بر روی کاغذ و شعار خلاصه می‌شود نمی‌تواند موجب رشد و تعالی جامعه شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده، ولی فقیه در مازندران عصر سه شنبه در نشست مشترک اساتید حوزه و دانشگاه در ساری نامگذاری روزی به عنوان وحدت حوزه و دانشگاه را فرصت مناسبی برای تحقق آرمان‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری دانست.

وی، وحدت واقعی حوزه و دانشگاه در شرایط امروز جامعه را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نباید وحدت این دو مر‌کز مهم علمی کشور تنها در حد حرف و شعار باقی بماند.

آیت الله طبرسی با بیان این که متاسفانه در این خصوص تنها حرف زده و کمتر به آن عمل شد، خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه باید از روی کاغذ به عمل تبدیل شود.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با تاکید براین که در آستانه چهل سالگی انقلاب وحدت عملی میان حوزه و دانشگاه امری بسیار مهم و ضروری است، افزود: وحدت میان این دو بال علمی و دینی کشور موجب رشد تعالی نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف خواهد شد.

آیت الله طبرسی با تاکید بر این که حوزه و دانشگاه در ترویج و گسترش سبک زندگی اسلامی در جامعه بیشتر تلاش کنند، افزود: هنوز حوزه و دانشگاه به فکر مشترک در توحید اجتماعی دست نیافتند بلکه وحدت حوزه و دانشگاه در قالب جبهه واحد قرار گرفتن است.

وی با تاکید بر این که وحدت حوزه و دانشگاه باید علمی و عملی باشد، بیان داشت: وحدتی که تنها بر روی کاغذ و شعار خلاصه می‌شود نمی‌تواند موجب رشد و تعالی جامعه شود.
 
امام جمعه ساری با بیان این که نهضت عظیم انقلاب اسلامی با نقش آفرینی حوزه و دانشگاه محقق شده است، گفت: امروز نیز رمز بقا و ماندگاری کشور در گرو تقویت وحدت میان این دو مرکز علمی کشور است.
 
امام جمعه ساری با بیان این که دشمن همه توان خود را برای ایجاد شکاف میان حوزه و دانشگاه به کار گرفته ایت، گفت: هنوز حوزه و دانشگاه به فکر مشترک در توحید اجتماعی دست نیافتند./۹۵۰/پ601/ب1
ایمانی
ارسال نظرات