۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۵۹۰۱۸۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

حفظ عزت و اقتدار نظام در گرو وحدت عملی حوزه و دانشگاه است

حفظ عزت و اقتدار نظام در گرو وحدت عملی حوزه و دانشگاه است
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که جدایی حوزه و دانشگاه عواقب و آثار سوء بسیاری را در کشور با خود به همراه خواهد داشت، گفت: حفظ عزت و اقتدار نظام اسلامی در عرصه های مختلف در گرو تعامل و وحدت عملی حوزه و دانشگاه است.
حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به در پیش بودن، روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و آن را یکی از یادگارهای ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در جهت خنثی سازی توطئه دشمنان علیه انقلاب دانست.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه از جمله برکات و دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است، افزود: در سایه وحدت این دو مرکز علمی کشور به اوج پیشرفت و توسعه دست خواهد یافت.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که حوزه و دانشگاه برای تحکیم وحدت میان خود باید ارتباط مستمر و تنگاتنگی با هم داشته باشند، خاطرنشان کرد: اختلاف و تفرقه میان حوزه و دانشگاه خواست و هدف اصلی دشمن برای نفوذ و سلطه بر کشور است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور عالمانه روحانیت در دانشگاه در ترویج ارزش های معنوی و دینی نقش مهمی دارد، بیان داشت: حوزه و دانشگاه دو بال مستحکم برای پیشرفت کشور در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه دستاوردهای عظیم علمی در عرصه های مختلف است، خاطرنشان کرد: کشور امروز نیز برای برون رفت از مشکلات موجود نیازمند تقویت و تعامل بیشتر حوزویان و دانشگاهیان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وحدت و همبستگی حوزه و دانشگاه در جریان نهضت انقلاب سبب برچیده شدن حکومت طاغوت و آغاز حرکت عظیم ملت بزرگ ایران علیه رژیم شاهنشاهی شد، تصریح کرد: امروز نیز کشور برای خنثی سازی توطئه دشمنان علیه اسلام و انقلاب نیازمند تعامل و نزدیکی بیشتر حوزویان و دانشگاهیان است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که جدایی حوزه و دانشگاه عواقب و آثار سوء بسیاری را در کشور با خود به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: حفظ عزت و اقتدار نظام اسلامی در عرصه های مختلف در گرو تعامل و وحدت عملی حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با تأکید بر این که وحدت عملی میان حوزه و دانشگاه با تعامل نزدیک در طول سال و برگزاری نشست های علمی و تخصصی محقق می شود، تصریح کرد: متأسفانه وحدت میان حوزه و دانشگاه تنها به برگزاری همایش های سالانه خلاصه شده که باید از این شیوه خارج شد./۹۵۰/ت602/ب1

ارسال نظرات