۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۵۹۰۱۸۶
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر:

سیره علما نسخه ای شفابخش برای حل معضلات اجتماعی است

سیره علما نسخه ای شفابخش برای حل معضلات اجتماعی است
حجت الاسلام خوبانی با بیان این که بهره گیری از سیره و سبک زندگی علما می تواند راهکار مناسبی در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باشد، گفت: سیره علما که برگرفته از معارف الهی و اهل بیت(ع) است نسخه ای شفابخش برای حل معضلات اجتماعی و فرهنگی است.
حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به تلاش دشمن در تضعیف بنیان نهاد خانواده اشاره کرد و گفت: خانواده نخستین پایگاه برای رشد فکری، اخلاقی و معنوی هر فرد است.

وی با بیان این که نهاد خانواده در دین مبین اسلام از یک جایگاه رفیعی برخوردار است، افزود: همه احکام و دستورات دینی در جهت تقویت بنیان خانواده است چون اسلام برای بنیان خانواده به عنوان نهادی مستحکم برای پرورش انسان های مؤمن و دیندار ارزش بالایی قائل است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انسان های دیندار، با اخلاق، مؤمن و دیندار در بستر خانواده ای سالم رشد و نمو پیدا می کنند، خاطرنشان کرد: اگر خانواده ای از فاکتورهای مورد نظر دین مبین اسلام محروم باشد نمی تواند در پرورش فرزندانی دیندار و مؤمن موفق شود.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، خانواده را نخستین بستر بروز برخی مشکلات و آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: اگر خانواده ای به حقوق و مسؤولیت های خود بی اعتنا باشد در زمینه تربیت فرزندان خود با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود عدم تفسیر صحیح از جایگاه خانواده و همچنین فاصله گرفتن از ارزش های معنوی در این پایگاه مهم اجتماعی را ریشه فقر عاطفی و معنوی در انسان دانست و بیان داشت: بنیان خانواده نقش بسیار مهم و مؤثری در انتقال آموزه های دینی و اخلاقی به فرزندان بر عهده دارد.

وی در ادامه سخنان خود یکی از مهم ترین عوامل بروز مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه را فاصله گرفتن از سیره ائمه اطهار(ع) دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امروز به ویژه خانواده ها بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) هستند.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با تأکید بر این که علما در برخورد با معضلات اجتماعی همواره از آموزه های دینی و سیره اهل بیت(ع) بهره می گرفتند، تصریح کرد: متأسفانه یکی از عوامل بروز معضلات اجتماعی در جامعه کمرنگ شدن سبک زندگی اسلامی در جامعه امروز است.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که بهره گیری از سیره و سبک زندگی علما می تواند راهکار مناسبی در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باشد، خاطرنشان کرد: سیره علما که برگرفته از معارف الهی و اهل بیت(ع) است نسخه ای شفابخش برای حل معضلات اجتماعی و فرهنگی است./۹۵۰/ت602/ب1

ارسال نظرات