۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۵۹۰۵۹۳
مسول مدرسه علمیه امام حسین بابل:

بهره گیری از سیره اهل بیت عامل تحکیم بنیان خانواده است

بهره گیری از سیره اهل بیت عامل تحکیم بنیان خانواده است
استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که اگر می‌خواهیم از آسیب اجتماعی پیشگیری کنیم باید به فرهنگ و سیره اهل‌بیت(ع) بازگردیم، تصریح کرد: مهمترین مشکل امروز جامعه ما دور شدن از سیره عملی ائمه اطهار(ع) است.
حجت الاسلام محمد حسین تقی پور، مسؤول مدرسه علمیه سفیران هدایت گتاب بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به نقش مهم خانواده در جامعه اسلامی، گفت: خانواده رکن اصلی تشکیل دهنده اجتماع است که نقش محوری در رشد و تعالی جامعه بر عهده دارد.

وی به تلاش دشمن در تضعیف بنیان خانواده اشاره کرد و افزود: دشمن همه توان خود را بکار گرفته تا ارزش‌های دینی و معنوی را در خانواده‌ها کمرنگ کند.

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به تغییر سبک زندگی در میان خانواده ها، این مساله را زنگ خطری برای بنیان خانواده ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه فرهنگ غلط غربی امروز در متن خانواده‌های ایرانی نفوذ کرده است و این مساله آثار سوء و مخربی را با خود به همراه داشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن با اطلاع از نقش خانواده در پرورش انسان‌های مومن و دیندار برای آینده نظام اسلامی همه توان خود را به کار گرفته تا محیط خانواده‌های ایرانی را ناامن کند، بیان داشت: ایجاد بحران‌های اجتماعی در خانواده‌ها نتیجه دوری از معارف دینی و وابستگی به سبک زندگی غربی است.

وی با بیان این که ارزش‌های دینی و معارف الهی بهترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: بهره گیری خانواده‌ها از معارف دینی می‌تواند سد محکمی در برابر هجمه‌ها و آسیب‌های اجتماعی باشد.

مسؤول مدرسه علمیه امام حسین (ع) بابل با تاکید بر این که سیره اهل بیت (ع) باید بیشتر در میان خانواد‌ها مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: متاسفانه امروز آن طور که شایسته است از معارف اهل بیت و ارزش‌های دینی در محیط خانواده و تربیت فرزندان بهره گرفته نمی‌شود.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که سیره اهل بیت (ع) بهترین شیوه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جامعه به ویژه بنیان خانواده است، بیان داشت: خانواد‌ه ها باید در تربیت فرزندان بیشتر از معارف دینی و ارزش‌های معنوی بهره گیرند تا شاهد تربیت نسلی دیندار، مومن و باتقوا در جامعه باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که اگر می‌خواهیم از آسیب اجتماعی پیشگیری کنیم باید به فرهنگ و سیره اهل‌بیت (ع) بازگردیم، تصریح کرد: مهمترین مشکل امروز جامعه ما دور شدن از سیره عملی ائمه اطهار (ع) است./950/ت303/ب1
ایمانی
ارسال نظرات