۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۵۹۰۷۶۴
نجفی قدسی خبر داد؛

شرکت بیش از ۵ هزار نفر از بانوان قرآنی در مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی

شرکت بیش از ۵ هزار نفر از بانوان قرآنی در مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی
مدیر دارالقرآن امام علی(ع) از شرکت بیش از ۵ هزار نفر از بانوان قرآنی در مسابقات سراسری این دارالقرآن و شناسایی نخبگان قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی ظهر امروز در اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان این که در طول یک هفته گذشته رقابت بسیار فشرده ای برگزار شد، گفت: ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از بانوان قرآنی در این مسابقات از سراسر کشور حضور داشتند و برنامه بسیار پر شوری بود.

وی افزود: مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در بخش برادران و خواهران مسابقه سراسری است، معمولا شرکت کنندگان مسابقات سراسری از چندصد نفر تجاوز نمی کند اما در این مسابقات سراسری چند هزار نفر شرکت کرده اند

نجفی قدسی با بیان این که ما می خواهیم لشکر قرآنی راه اندازی کرده و جهادی عمل کنیم، اظهار داشت: بدنه جامعه قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد، در معمول مسابقات نفرات اول تا سوم مورد تقدیر قرار می گیرند و به بقیه توجهی نمی شود که دلسردی آنان را در پی دارد اما در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) همه کسانی که حد نصاب نمرات را کسب کنند مورد توجه و تشویق قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: رقم های تشویقی شرکت کنندگان مبلغ قابلی نیست اما همین مبلغ ناچیز را بسیاری از نهادها و ارگان هایی که استطاعت دارند و می توانند کارهای بزرگتری انجام دهند دریغ می کنند،شیوه برگزاری ما باید الگویی برای برنامه ها و مسابقات قرآنی باشند.

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) ابراز داشت: چرا در مسابقات تنها به نفرات اول تا سوم توجه می شود، باید تدبیری کرد که تمامی شرکت کنندگان به اندازه خود مورد تقدیر قرار گیرند، بسیاری از فعالان قرآنی از دوردست ترین نقاط در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) شرکت می کنند چون دیده می شوند.

وی کشف نخبکان قرآنی کشور و استان ها را از اهداف برگزاری مسابقات دانست و عنوان کرد: نخبگان قرآنی باید شناسایی و حمایت شوند، در این دوره حضور پررنگ نونهالان و همچنین حضور نابینایان در مسابقه ای پرشور را شاهد بودیم.

نجفی قدسی خاطرنشان کرد: جنبه مردمی بودن مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) و اداری فکر نکردن سبب تقویت نتیجه کار شده است، همکاران شبانه روزی در خدمت شرکت کنندگان بودند و افتخار می کنیم که خادم فعالان قرآنی باشیم.

وی اضافه کرد: از دیگر ویژگی های مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) این است که محدودیت سنی و ملیتی در مسابقات نداشتیم، قرآن برای همه بشر است و هر‌کس که در مسابقه ثبت نام کرده شرکت داده شده است و امسال ۲۱۷ شرکت کننده غیرایرانی و اتباع خارجی مقیم ایران داشتیم، در مسابقات برادران سال گذشته بیش از 500 نفر شرکت داشتند و این روند در مسابقات آتی ادامه خواهد داشت.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با ابراز تأسف از این که در مسابقات داخلی کشور به اتباع خارجی میدان داده نمی شود، گفت: این کار عیبی بزرگ است و به ما می گویند چرا خارجی ها را می پذیرید در حالی که باید خوشحال باشیم خواهران و برادران مسلمان در این مسابقات شرکت می کنند، پس معنای تبلیغ و جذب حداکثری چیست؟ چرا برخی درک درستی ندارند و نمی توانند رشد فعالیت های مردمی را ببینند؟

وی افزود: هیأت داوران به صوت شبانه روزی فعال بودند و 50 نفر از داوران خبره، برجسته و ممتاز کشور به سرپرستی خانم امیرآبادی داوری بخش خواهران را بر عهده داشتند و تیم مهندسی خوبی برنامه ریزی مسابقات را مدیریت می کردند./1323/پ202/ب1

ارسال نظرات