۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۹۱۰۲۹
رییس شورای شرعی حزب الله لبنان:

میلاد حضرت مسیح در حقیقت میلاد انسانیت است

میلاد حضرت مسیح در حقیقت میلاد انسانیت است
رییس شورای شرعی حزب الله لبنان هدف از خلقت حضرت مسیح (ع) را اصلاح انسان ها توصیف کرد و بیان داشت: میلاد حضرت مسیح در حقیقت میلاد انسانیت است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد یزبک رییس شورای شرعی حزب الله لبنان در مراسم میلاد حضرت مسیح (علیه السلام) که در بعلبک برگزار شد، گفت: ما در یک کشتی یکسان قرار داریم که این کشتی برای خروج از ظلمات و حرکت به سمت نور نیازمند یک رهبر است بنابراین خداوند با خلق رسولان و انبیاء الهی هدایت این کشتی را به آنها سپرد. نقطه مشترک رسالت همه انبیا و رسولان تاکید بر وحدت و برادری انسان هاست.

وی میلاد حضرت مسیح (علیه السلام) را میلاد انسانیت توصیف کرد و بیان داشت: یکی از اهداف خلقت همه رسولان و انبیاء اصلاح انسان هاست. میلاد حضرت عیسی (علیه السلام) یک معجزه الهی بود که حضرت مریم (سلام الله علیها) که زنی پاکدامن و عفیفه بود، برای اجرای این معجزه برگزیده شد و با ملائکه به سخن پرداخت.

رییس شورای شرعی حزب الله لبنان گفت: دشمنی میان انسان و انسان دیگر نیست بلکه دشمنی باید میان انسان و شیطان باشد که در قالب انسان های مختلف نمایان می شود. خیر و صلاح حقیقی همه از جانب خداوند متعال است و با اطاعت خالق باری تعالی می توان به سعادت راستین دست یافت.

وی خواستار دوری از ظلم، ستم و تعصب شد و افزود: حضرت مسیح (علیه السلام) تلاش وافری برای نجات انسان از شر و شیطان انجام داد و هنوز صدای حضرت عیسی (علیه السلام) که حوارییون را خطاب قرار می داد در گوش های ما طنین انداز است.

حجت الاسلام شیخ محمد یزبک اظهار داشت: لبنان در گفت وگو، تفاهم، همبستگی بین ادیان و اقشار مختلف پیش قدم بوده است که ما باید به این تجربه ارزشمند انسانی تمسک سازیم تا بتوانیم آن را در این کشور حفظ کنیم.

وی اختلافات سیاسی را به دور از تعالیم الهی دانست و بیان داشت: راه خروج از مشکلات این کشور تمسک به رسالت های الهی است./994/ب901/ف

ارسال نظرات