۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۵۹۱۱۷۳
عضو فقهای شورای نگهبان:

آیت الله شاهرودی خادم اسلام و سرباز انقلاب و ولایت بود

آیت الله شاهرودی خادم اسلام و سرباز انقلاب و ولایت بود
آیت الله شب زنده دار با بیان این که آیت الله شاهرودی خود را سرباز ولایت، اسلام و انقلاب می دانست،گفت: ایشان برای خدمت به اسلام همیشه در صحنه بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تسلیت رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: حقیقتا فقدان این بزرگوار ضایعه بسیار دردناک و بزرگی است و مصداق حقیقی روایتی است که اگر عالم فقیهی از دنیا برود هیچ چیز نمی تواند جای آن را پر کند و ثلمه ای وارد می شود.

وی افزود: آیت الله شاهرودی از نظر علمی استوانه مهمی در حوزه های علمیه بودند و در قبل از 30 سالگی مطالب عمیقی را از استاد خود دریافت کردند و به رشته تحریر در آوردند و خود همین نشان می دهد که نبوغ ویژه ای در ایشان وجود داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آیت الله شاهرودی و آیت الله کاظم حائری نقطه عطفی در مباحث اصولی هستند، اظهار داشت: این بزرگواران واسطه فیض شدند که مطالب متفکر بزرگ شهید صدر را منتشر کردند و این مباحث قوت ویژه ای به علم اصول داد.

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی شاهرودی با وجود کمال علمیت و قدرت تفکری که داشت اما خادم اهداف و آرمان های الهی و اسلامی بود، آیت الله هاشمی شاهرودی از استوانه های انقلاب بود که در جایگاه های مختلف نظام اسلامی نقش آفرینی کرد.

آیت الله شب زنده دار با بیان این که آیت الله شاهرودی خود را سرباز ولایت، اسلام و انقلاب می دانست، ابراز داشت: ایشان برای انجام وظیفه و خدمت به اسلام همیشه در صحنه بودند، مقصود ما باید تحصیل رضای الهی و خدمت به اسلام و اهل بیت(ع) باشد که رهبر انقلاب اینگونه هستند و تنها برای رضایت الهی و خدمت به اسلام کار می کنند.

وی عنوان کرد: فقدان آیت الله شاهرودی بسیار دردناک است و امیدواریم که خدا این فقدان را جبران بفرماید.

عضو فقهای شورای نگهبان همچنین با بیان این که آیت الله مؤمن نمونه دیگری از علم و تقوا و خدمت کامل به اسلام و انقلاب است، از مؤمنان خواست که برای شفای ایشان دعا کنند./1323/پ202/ق

ارسال نظرات