۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۹۱۱۹۰
آیت الله غروی در گفت وگو با رسا:

آیت الله شاهرودی از پذیرش مسؤولیت برای خدمت به مردم شانه خالی نمی کرد

آیت الله شاهرودی از پذیرش مسؤولیت برای خدمت به مردم شانه خالی نمی کرد
عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت:اگر آیت الله شاهرودی احساس می کردند که باید مسؤولیتی را برای خدمت به مردم قبول کنند از پذیرش آن شانه خالی نمی کردند.

آیت الله سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت درگذشت مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: ایشان فقیهی بزرگ از فقهای معاصر بودند که از اساتید بزرگی مانند آیت الله العظمی خویی، آیت الله العظمی امام خمینی(ره) و آیت الله شهید صدر استفاده کردند.

وی افزود: مراتب علمی و قدرت فکری آیت الله شاهرودی بسیار بالا و بیش از سن متعارف علما و بزرگان بود، ایشان از هوش بسیار سرشاری برخوردار بوده و خصوصیات خوب شخصیتی و منش عالی ایشان برای همه آشکار بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آیت الله هاشمی شاهرودی انسانی بزرگوار و دارای سعه صدر بالایی بود، اظهار داشت: ایشان در زمانی که نجف حضور داشت از طرفداران انقلاب بودند و وقتی به ایران آمدند همواره در صحنه بودند و اگر احساس می کردند که باید مسؤولیتی را عهده دار شوند از پذیرش آن شانه خالی نمی کردند.

وی ادامه داد: شاید برخی از مسؤولیت ها با ظاهر علمی و حوزوی ایشان سازگار نبود اما آیت الله هاشمی شاهرودی برای خدمت به نظام و مردم می پذیرفت، خصوصیاتی که از امام، مرحوم آیت الله خویی و شهید صدر داشت و و مبانی خوبی به ویژه در زمینه اقتصاد ایشان داشتند که می توانست برای نظام مؤثر باشد.

آیت الله غروی تأکید کرد: آیت الله شاهرودی در چند دهه ای که در قم بودند شاگردان بسیاری را پرورش دادند، آیت الله هاشمی شاهرودی واقعا امید نظام و حوزه بودند، رحلت ایشان ضایعه ای است که به راحتی قابل جبران نیست و امیدواریم که خداوند این ضایعه را جبران کند./1323/ت302/ق

ارسال نظرات