۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۹۱۴۷۸
امام جمعه تبریز:

فتنه‌گران 88 دشمن را برای براندازی انقلاب امیدوار کردند

فتنه‌گران 88 دشمن را برای براندازی انقلاب امیدوار کردند
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: بزرگترین خیانتی که به کشور شد این بود که دشمن امیدوار شد که می‌تواند ضربه سنگین به ایران اسلامی بزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به این‌که حماسه ۹ دی تجلی بصیرت و پیوند امت و ولایت است، اظهار داشت:  مردم تبریز یک روز زودتر از دیگر مناطق کشور و هشتم دی ماه 88 به وظیفه دینی خود عمل کرده و بصیرت خود را به همگان نشان دادند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که حماسه 9 دی عامل تقویت پیوند ناگسستنی مردم و انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: ۹ دی نقش بی‌بدیل انقلاب در خنثی‌سازی توطئه دشمن را ثابت کرد و نشان داد که می‌توان با بصیرت و ولایت مداری مردم در برابر توطئه‌های دشمن ایستادگی کرد.

وی با اشاره به حوادث و جریان‌های سال 88 و اقدامات فتنه‌گران با هدف براندازی انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات فتنه‌گران حمله به ارزش‌ها و باورهای دینی و شیعی بود به طوری که عاشورای ۸۸ نشان داد که جریان دین‌ستیز همواره در کمین بوده تا ارزش و باور دینی مردم را از بین ببرد.

امام جمعه تبریز ابعاد گسترده فتنه 88 را یادآور شد و افزود: بعد از فتنه ۸۸، فشارها و تشدید تحریم‌ها علیه ایران اسلامی افزایش یافت و شاهد زیاده‌خواهی دشمنان در موضوعات مختلف بودیم، این در شرایطی واقع شد که دشمنان تا قبل از فتنه از مواضع خصمانه خود عقب‌نشینی کرده بودند و حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت می‌شناختند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: خرداد سال 88 باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا، نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشت و با صراحت اعتراف کرده بود که بدون حضور ایران حل مسائل منطقه امکان‌پذیر نیست؛ اما بعد از فتنه سال ۸۸، فرمانده سابق نیروهای آمریکا در منطقه از احتمال حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داد.

وی با بیان این‌که اقدامات فتنه‌گران موجب شد تا فشارها علیه ایران افزایش یافته و قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت علیه کشور صادر شود، تصریح کرد: متاسفانه بعد از این جریان امید دشمن برای براندازی نظام افزایش یافت و گمان کردند که می‌توانند کاری بکنند؛ بزرگترین خیانتی که به کشور شد این بود که دشمن امیدوار شد که می‌تواند ضربه سنگین به ایران اسلامی بزند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را فرصتی برای مرور دستاوردهای نظام اسلامی و یادآوری توطئه های دشمنان دانست و اظهار داشت: دشمنان برای چهل سالگی انقلاب نیز نقشه کشیده بودند تا یک تابستان داغ برای مردم رقم بزنند؛ اما باز شکست خوردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که با رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم تمام فتنه‌های دشمن در سال جاری خنثی شد، گفت: همان طور که رهبر انقلاب فرمودند؛ شاید دشمن برای سال ۹۸ نقشه بکشد از این رو همه مردم و مسؤولان باید هوشیار باشند و با وحدت و همدلی توطئه‌های دشمن را به یاس تبدیل کنند.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال آینده کشور از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این لایحه نیازمند دقت، شفافیت و چابکی دارد؛ سال آینده کشور در جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمن قرار دارد و باید تمهیدات لازم برای کنترل بازار و قیمت ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: شرایط تحریمی دشمن علیه نظام اسلامی نشان می‌دهد که نمی‌توان روی درآمدهای نفتی به صورت حداکثری حساب باز کرد؛ حتی نباید به وعده‌های کشورهای اروپایی خوش خیال بود، از این رو دولت نمی‌تواند روی فروش نفت حداکثری حساب باز کند بنابر این در تنظیم بودجه باید به این مسأله دقت نظر داشت.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از قطع درختان در تبریز و جنگل‌های ارسباران اظهار داشت: متاسفانه در چند هفته اخیر شاهد گزارشاتی از قلع و قمع درختان در جنگل‌های قره‌داغ هستیم، گزارشات حاکی از آن است که اصلا درختی قطع نمی‌شود، اما تصاویر منتشر شده این ادعا را تکذیب می‌کند.

وی ادامه داد: از مسؤولان امر می‌خواهیم تا به این مساله توجه کنند چراکه جنگل‌های ارسباران و منطقه قره‌داغ قلب تپنده آذربایجان بوده و همه موظف به حفظ و حراست و صیانت آنها  هستیم؛ بهتر است صدا و سیمای آذربایجان شرقی هرچه سریع‌تر مردم را در جریان قطع درختان بگذارند، استانداری نیز کمیته ویژه‌ای تشکیل داده و مسأله را بررسی کنند./935/پ202/ب1

ارسال نظرات