۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۵۹۱۵۱۲

نماینده آیت الله سیستانی جوانان را سرمایه های کشور توصیف کرد

نماینده آیت الله سیستانی جوانان را سرمایه های کشور توصیف کرد
نماینده آیت الله سیستانی در کربلا بر ضرورت توجه بیشتر به جوانان و حل مشکلات آنان تاکید کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (علیه السلام) در شهر مقدس کربلا معلا برگزار شد، با بیان این که مردم عراق به تاریخ و فرهنگ خود افتخار می کنند، خاطرنشان ساخت: این روزها عراق با مشکلات مختلفی در این زمینه مواجه است که باید آن را حل و فصل کرد.

وی افزود: قدرت و توان جوانان یکی دیگر از سرمایه های عراق است که ما به آن افتخار می کنیم. جوانان عراقی نشان دهنده یک کشور زنده و پویا هستند، اما متاسفانه این روزها جوانان نیز با مشکلات بسیار بزرگی مواجه هستند که ما باید آن ها را مورد بحث و بررسی قرار دهیم تا متوجه شویم که چه کسانی مسؤول این بحران ها هستند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی با بیان این که جوانان با بصیرت زیادی در کشور داریم، عنوان کرد: واقعیت و حقیقت های در رابطه با جوانب مختلف جوانان وجود دارد که خانواده ها اعم از مادر و پدر، دستگاه های اداری، اقتصادی، سیاسی و آموزشی باید به آن توجه وافری کنند.

وی ادامه داد: جوانان بهترین لحظه های زندگی خود یعنی بیش از 18 سال را در مدارس می گذرانند اما متاسفانه امید و هدفی برای آینده آنان دیده نشده است. مدارس محلی برای ساخت و تربیت مردانی است که بتوانند مسؤولیت های آینده کشور را بر دوش بکشند.

حجت الاسلام صافی خواستار رسیدگی مسؤولان به مشکلات جوانان شد و تصریح کرد: متاسفانه خانواده ها در تربیت و رشد فرزندان خود کوتاهی می کنند و شاهد حضور دانش آموزان ناامید و بی میل در مدارس هستیم.

وی خطاب به جوانان گفت: زمان به سرعت می گذرد و از بین می رود اما عمر شما نباید از بین برود.

تولیت آستان مقدس عباسی تاکید کرد: مدارس در برابر یک مسؤولیت تاریخی، اخلاقی و اجتماعی قرار دارند و باید دانش آموزان را به یک عنصر فعال تبدیل کنند. متاسفانه شاهد شکایت های بسیاری در زمینه های تربیتی و آموزشی هستیم که باید مورد توجه قرار گیرد./994/ب901/ف

ارسال نظرات