۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۵۹۱۵۱۶
امام جمعه بیروت:

کشورهای عربی باید در برابر رژیم صهیونیستی متحد شوند

کشورهای عربی باید در برابر رژیم صهیونیستی متحد شوند
امام جمعه بیروت با اشاره به بازگشت کشورهای عربی به سوریه گفت: حکومت های عربی باید در برابر رژیم صهیونیستی متحد شوند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد الامامین الحسنین در منطقه «حاره حریک» بیروت برگزار شد، گفت: تشکیل حکومت ملی جز با مشارکت و حرکت در مسیر مصالح وطن امکان پذیر نیست. مصالح ملی بر مصالح شخصی باید غلبه پیدا کند.

وی افزود: ما از هر گونه برگزاری تظاهرات خیابانی که با هدف فشار به مسؤولان صورت گیرد، حمایت می کنیم اما نکته ای که باید به آن توجه کنیم آن است که تحرکات خیابانی باید به همراه عقلانیت و به دور از هر گونه هرج و مرج باشد زیرا ما همچنان بر وحدت ملی و حفظ مصالح عمومی تاکید داریم.

امام جمعه بیروت به تحرکات رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان واکنش نشان داد و گفت: جنگنده های رژیم اشغالگر صهیونیستی طی روزهای اخیر بر فراز مناطق جنوب لبنان با هدف ایجاد رعب و وحشت در دل های مردم لبنان تحرکاتی  داشتند که به هدف خود نرسیدند.

وی با بیان اینکه اسرائیل درپی استفاده از اختلافات داخلی به نفع خود است، خاطرنشان کرد که ملت لبنان باید در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی متحد باشند تا بتوانند نقشه های شوم این دشمن را به شکست بکشانند.

حجت الاسلام سید علی فضل الله تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه طی روزهای اخیر را به شدت محکوم کرد و با اشاره به بازگشت مجدد کشورهای عربی به سوریه گفت: امیدواریم که کشورهای عربی با بازگشت خود به سوریه زمینه وحدت امت عربی را فراهم کنند و در راستای مصالح حکومت های عربی و مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی که درپی تبدیل کردن آنان به یک گاو شیرده است، قدم بردارند.

وی به تحرکات اخیر در سودان اشاره کرد و اظهار داشت: به دولت سودان توصیه می کنیم که به خواسته های مردم نظیر مبارزه با فساد و تحقق عدالت اجتماعی توجه کند تا شاهد افزایش بحران و مشکلات در این کشور نباشیم./994/ب901/ف

ارسال نظرات