۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۹۱۷۱۳
کریمی قدوسی:

کسانی درصدد بازکردن جاده مذاکره با آمریکا هستند

کسانی درصدد بازکردن جاده مذاکره با آمریکا هستند
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برخی تلاش دارند که کشور را در ذیل تحریم‌ها با مشکلات فراوان روبرو و زمینه عادی‌سازی روابط با آمریکا را ایجاد کنند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان امروز یکشنبه نهم دی ماه سال ۹۷ در صحن علنی پارلمان و نطق میان دستور خود گفت: یوم الله نهم دی ماه روز بصیرت و پیروزی بر خانواده‌های قدرت و ثروت بود.

وی پس از اشاره به خطبه ۱۶۹ نهج البلاغه و با اشاره به دیدار تاریخی مردم قم با رهبر انقلاب در دی ماه سال ۸۹ بیان داشت: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند که، افرادی که به عنوان سران فتنه معرفی می‌شوند، همان کسانی بودند که دشمن آن‌ها را واسطه کار خود کرد. در کنار این فتنه کسانی نیز بودند که فکر می‌کردند با اعمال خود می‌توانند بساط جمهوری اسلامی را جمع کنند.

نماینده مجلس با بازخوانی تاریخ معاصر کشور درباره سه فتنه بزرگ گفت: اولین فتنه در سال ۷۸ با هدایت رییس جمهور وقت آقای سیدمحمدخاتمی شکل گرفت. در آن سال اعمالی همچون اعتراضات خیابانی، استعفای نمایندگان مجلس ششم، شورش‌های خیابانی، طراحی قتل‌های زنجیره‌ای، همکاری با سرویس‌های خارجی از جمله اقداماتی بود که شکل گرفت.

وی تاکید کرد: تمامی اقدامات مذکور به این دلیل انجام شد که راه نفوذ و حضور آمریکا در کشور باز شود.

کریمی قدوسی با اشاره به فتنه سال ۸۸ یادآور شد: دومین فتنه‌ای که در کشور به وقوع پیوست به رهبری آقای هاشمی رفسنجانی با کمک آقایان کروبی، خاتمی و موسوی بود. این فتنه با اسم رمز «تقلب» شکل گرفت.

وی ادامه داد: قرار بود که اگر میرحسین موسوی نتواند پیروز انتخابات شود با ادعای تقلب گسترده کل کشور به آشوب کشیده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان با افشای چند سند، عنوان داشت: در ایام انتخابات سال ۸۸ حتی با ناتو هماهنگ شده بود که در زمان مقتضی به کشور حمله کند. حتی سیدمحمدخاتمی در دیدار خود با سران رژیم سعودی زمینه‌ساز فعالیت‌های بعدی فتنه‌گران شده بود.

وی ادامه داد: خاتمی در جمع اصلاح‌طلبان مدعی شده بود که کشور دیگر به ولایت فقیه که میراث امام راحل بود احتیاجی ندارد.

نماینده مجلس با بازخوانی سومین فتنه در کشور، اظهار داشت: سومین فتنه از سوی جریان اعتدال در کشور شکل گرفت. این فتنه که کاملا ماهیت اقتصادی دارد تلاش داشت که کشور را در ذیل تحریم‌ها با مشکلات فراوان روبرو کند و زمینه عادی‌سازی روابط با آمریکا را نیز ایجاد کند.

کریمی قدوسی با برشماری اقدامات صورت گرفته در این زمینه از سال ۹۳ تا کنون، عنوان داشت: کاهش تولید، شورش و بحران، تهدید نظامی و بسیاری از مسائل دیگر برای این شکل گرفته که فتنه سوم پیش برود.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با هوشیاری خود و در دیدار بسیجیان در استادیوم آزادی فرمودند؛ کسانی در کشور تلاش می‌کنند که راه مذاکره با آمریکا و نفوذ این کشور را باز کنند، اما بنده تا رمق دارم با این جریان مقابله می‌کنم.

نماینده مردم مشهد در پارلمان تاکید کرد: امروز ملت ما هوشیار است و در برابر تمام فتنه‌ها همچون اقدامات صورت گرفته تا کنون ایستادگی کرده است.

گفتنی است در پایان این نطق کریمی قدوسی اسناد فتنه ۸۸ را تقدیم هیأت رییسه مجلس کرد که علی مطهری با لحن شوخی به وی گفت: شما بنده را هم زمانی فتنه‌گر می‌دانستید. /۸۵۶/پ202/ق
ارسال نظرات