۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۹۱۷۸۱
حجت‌الاسلام عبادی:

مسؤولان ظرفیت‌های داخلی را باور کنند

مسؤولان ظرفیت‌های داخلی را باور کنند
نماینده مجلس با بیان این‌که مسؤولان نگاه عزتمندانه داشته و ظرفیت‌های داخلی را باور کنند، گفت: مسؤولان نباید کورکورانه به دنبال تبعیت از غرب باشند.

حجت‌الاسلام سید محمد باقر عبادی نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این‌که مذاکره با آمریکا در شرایط کنونی برای منافع ملی کشور ضرر دارد، گفت: با توجه به تیمی که در آمریکا حضور داشته و عقبه ای که برای آن متصور است، مذاکره با آمریکا به صلاح مملکت نیست.

وی غرب‌گرایی را ناشی از دو عامل جهالت و خودباختگی در برابر غرب دانست و اظهار داشت: غرب‌گرایی از نوعی حقارت درونی نسبت به فرهنگ، توانمندی و دستاوردهای داخلی که نتیجه کوچک شمردن استقلال کشور و کمبود عزت‌نفس است، حاصل می‌شود؛ به‌عبارت‌دیگر غرب‌گرایی ثمره خود کم پنداری و بیش پنداری بیگانگان است.

حجت‌الاسلام عبادی خاطرنشان کرد: غرب‌گرایان اتفاقاتی که در غرب رخ می‌دهد را بزرگ می‌بینند و دستاوردهای نظام را از سر حقارت می‌پوشانند؛ بدون شک تهاجم فرهنگی غرب در ذهن این افراد نفوذ کرده و سبب شده تا این افراد دستاوردهای انقلاب را کوچک بشمارند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که مادی‌گرایی یکی از عوامل خودباختگی در برابر غرب است، عنوان داشت: هر اندازه روحیه آخرت‌گرایی در میان افراد جامعه به‌ویژه مسؤولان تقویت شود، شیفتگی به غرب از بین می‌رود؛ اگر کسانی که شیفته غرب هستند، امور مملکت را در دست بگیرند، استقلال مملکت را از بین برده و ملت را گرفتار خسارت‌های بالا می‌کنند.

وی با بیان این‌که در دوره پهلوی‌ها روح حقارت در کشور نهادینه‌ شده بود، تأکید کرد: مردم در آن زمان همواره خود را کوچک می‌شمردند و از غرب با عظمت یاد می‌کردند.

حجت‌الاسلام عبادی با اشاره به این‌که نباید نگاه تعصب آمیز به غرب داشت، افزود: همواره نسبت به غرب باید نگاه واقع‌بینانه داشت، زیرا اگر احساسی عمل کنیم آسیب‌های فراوانی متوجه جامعه خواهد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مسؤولان باید نگاه عزتمندانه به درون داشته و ظرفیت‌های داخلی را باور کنند، گفت: اگر قرار باشد مذاکره‌ای هم با غرب صورت بگیرد، باید با نگاه عزتمندانه انجام شود؛ متأسفانه گاهی اوقات در رفتار برخی مسؤولان با مقامات غربی نوعی خودباختگی مشاهده می‌شود که این نوع رفتار برای منافع ملی بسیار خطرناک است./841/ت302/ق

ارسال نظرات