۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۹۱۸۴۶

کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم در مشهد مقدس افتتاح شد

کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم در مشهد مقدس افتتاح شد
آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم شهرستان مشهد با حضور مسؤولان شهری و جمعی از خانواده های شهدای مدافع حرم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیین افتتاح کتابخانه عمومی "شهدای مدافع حرم" شهرستان مشهد با قرائت پیام دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور توسط مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و با حضور قربان میرزایی، سرپرست استانداری خراسان رضوی؛ مهدی فروزان، مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائرین؛ حیدر خوش نیت، سرپرست فرمانداری شهرستان مشهد؛ ابراهیم زره ساز، مدیرکل کانون پرورش فکری استان؛ عبدالله ارجاعی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان؛ حجت الاسلام علی اکبرسبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و جمعی از خانواده های شهدای مدافع حرم برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت سالروز حماسه یوم الله 9دی و یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گفت: افتتاح این کتابخانه در منطقه ای محروم و کم برخوردار در مشهد مقدس کوچکترین قدم نهاد کتابخانه های عمومی در مسیر تقدیر از اقدامات ارزشمند و ماندگار و آسمانی شهدای مدافع حرم است و امیدواریم همه ما بتوانیم در مسیر رشد و آگاهی بخشی و بصیرت بخشی به جامعه کوشا باشیم.

در ابتدای این مراسم متن پیام دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به مناسبت افتتاح کتابخانه عمومی "شهدای مدافع حرم" قرائت شد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

به نام آنكه جان را روشني داد
كتابخانه عمومی نهادی اجتماعی است که با گردآوری، سازماندهی و نگهداری دانش مدوّن بشر امکان رشد اندیشه، شکوفایی استعداد و باروری ذهن خلاق انسان پویا و جستجوگر را فراهم می‌کند و با ارائه خدمات متنوع فرهنگي به جمعيت مخاطب؛ خدمات اطلاع‌رساني، آموزش و يادگيري، غني‌سازي اوقات فراغت را به كاربران خود ارائه مي‌دهد.

نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور به عنوان متوّلي اصلي توسعه كتابخانه‌ها و كتابخواني در كشور؛ در كنار اقدامات متنوع توسعه كتابخواني؛ تلاش دارد با افتتاح و بازسازي كتابخانه‌هاي موجود؛ ضمن دسترس پذير ساختن كتابخانه‌هاي عمومي در راستاي ارتقاء مطالعاتي جامعه گام بردارد.

خرسندم كه با الطاف حضرت علي بن موسي الرضاء(عليه آلاف تحيه و الثناء)، نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور در آستانه تحقق روياي ديرينه افتتاح كتابخانه مركزي مشهد؛ با همكاري اداره مسكن و شهرسازي و شهرداري مشهد در اهداء زمين و مشاركت در ساخت؛ توفيق افتتاح و بهره‌برداري از كتابخانه شهداي مدافع حرم را همزمان با سالروز حماسه 9 دي(روز بصيرت و ميثاق امّت با ولايت) يافته است.

اين كتابخانه كه از سال 1388 پروژه ساخت آن كليد خورد؛ با هدف پاسداشت نام و ياد شهداي مدافع حرم و اهتمام به انتقال ارزش‌ها، اهداف و آرمان‌هاي اين عزيزان و سكونت بسياري از خانواده معظم ايشان در محدود كتابخانه؛ به عنوان شهداي مدافع حرم نامگذاري و در زميني به مساحت 400 متر مربع و زيربناي 678 متر مربع در سه طبقه با بخش‌هاي مختلف از جمله كودك، نوجوان، امانت، مرجع و نشريات ساخته شد.

به منظور توزيع عادلانه امكانات و خدمات در سطوح و طبقات مختلف اجتماعي و تمركز زدايي امكانات در مركز؛ اين كتابخانه در يكي از محله‌هاي پرجمعيت بنا شده است. پيش‌بيني مي‌شود اين كتابخانه‌ با توجه به شرايط محيطي منطقه، نزديكي به كتابخانه‌هاي خواجه عبدالله انصاري و قائميه كه هردو از پرمراجعه‌ترين كتابخانه‌هاي منطقه هستند، وجود مدارس و مراكز فرهنگي پيرامون كتابخانه؛ به يكي از مهم‌ترين پايگاه‌هاي فعال منطقه در رفع نياز مطالعاتي و فرهنگي شهروندان و دوستداران كتاب بالاخص كودكان و نوجوانان مبدّل گردد.

خداوند را شاكرم كه كتابخانه شهداي مدافع حرم در كنار 26 كتابخانه نهادي ديگر بخشي از نياز مردم فرهنگ دوست مشهد را تامين خوهد نمود و كتابداران متعهد، متخصص و پايبند به اصول اخلاق حرفه‌اي در خدمت مردم به تبليغ و ترويج كتاب و كتابخواني خواهند پرداخت.

استثشمام عطر خوش كتابخواني و درك حال خوش خواندن را براي تمامي عزيزان مرز و بومم از خداوند متعال خواستارم./864/د103/ب1

و من الله التوفيق
عليرضا مختارپور، دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور

 

ارسال نظرات