۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۹۱۸۵۶
حجت الاسلام تابش:

حماسه 9 دی در تاریخ انقلاب شکوهمند ایران ماندگار است

حماسه 9 دی در تاریخ انقلاب شکوهمند ایران ماندگار است
استاد حوزه علمیه ایروانی گفت: حضور افرادی که در سال ۸۸ سبب ایجاد اختلال در روند نظام بودند میدان دادن به نفاق است.

حجت الاسلام حامد تابش، معاون تهذیب حوزه علمیه آیت الله ایروانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به ضرورت گرامیداشت حماسه دی اظهار کرد: یوم الله نهم دی روز تجلی قدرت خدا و اراده امت در حمایت از امام زمان (عج) بود که در آینه ولایت فقیه تبلور یافته است و از آن جهت که یادآور حماسه برخاسته از بدنه انقلاب است گرامیداشت آن ضروری است.

فلسفه حماسه 9 دی بزرگداشت یک خاطره ملی است

وی فلسفه حماسه 9 دی را بزرگداشت یک رویداد ملی دانست و گفت: فلسفه حماسه 9 دی بزرگداشت یک رویداد ملی است، چرا که مقام معظم رهبری فرمودند 9دی حادثه کوچکی نیست و روح حرکت حسین بن علی(ع) در آن قابل مشاهده بود که چنین نهضت عظیمی مطمئنا با حمایت الهی به وقوع پیوست.

معاون پژوهش حوزه علمیه آیت الله ایروانی نهم دی را بنا به فرموده مقام معظم رهبری روز بصیرت و تجدید میثاق با امامت و ولایت و نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی خواند و ابراز کرد: در فتنه‌ای که در سال 88 برای براندازی جمهوری اسلامی و دور کردن مردم از فرهنگ عاشورا سرمایه‌گذاری و برنامه‌ ریزی شده بود با هوشیاری و بصیرت مردم انقلابی و همیشه در صحنه نقش برآب شد و مردم فهیم و انقلابی ایران اسلامی ثابت کردند که هیچ گاه رخصت و اجازه حضور بیگانگان و دشمنان اسلام و انقلاب را نمی‌دهند که بتوانند در امور کشور دخالت کنند.

فتنه ۹ دی برنامه ریزی دشمن بود

وی در پاسخ به نقش حماسه ۹ دی در امنیت کشور افزود: حماسه ۹ دی و فتنه 88 با هماهنگی و طراحی دشمنان انقلاب اسلامی ایجاد شد و دشمنان طرح تقلب را مدت‌ها قبل از برگزاری انتخابات طراحی کرده بودند، که عوامل فتنه در این دام قرار گرفتند و مشکلات و تلخی‌هایی را برای نظام اسلامی ایجاد کردند که بحمدلله با عنایت الهی حل شد.

حجت الاسلام تابش با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری، حرکت خودجوش مردم را ناشی از نصرت الهی دانست و تاکید کرد: در پیدایش و ماندگاری این حماسه بزرگ نقش قدرت خداوند متعال و حاکمیت روح ولایت کاملاً محسوس بوده و به همین دلیل می‌توان به اهمیت این روز بزرگ پی برد و بر یوم الله بودن آن تأ کید ورزید.

حماسه 9 دی در تاریخ انقلاب شکوهمند ایران ماندگار است

معاون تهذیب حوزه علمیه آیت لله ایروانی حماسه 9 دی را نماد عزت، استقلال و بصیرت مردم ذکر کرد و افزود: ملت ایران اسلامی با تمام وجود تا پای جان در راستای دفاع از ارزش‌های انقلاب و اصول نظام جمهوری اسلامی در مقابل مستکبران و توطئه‌گران و فتنه‌گران خارجی و داخلی ایستادند و سربلند و ظفرمند دشمنان نظام را پس زدند، به گونه‌ای که حماسه 9 دی در تاریخ انقلاب شکوهمند ایران ماندگار شد.

وی در پایان در پاسخ به خطرات احتمالی حضور فتنه گران در بدنه نظام اظهار داشت: حضور افرادی که در سال ۸۸ موجب تحرک و ایجاد اختلال در روند نظام بود مطمئنا در رده های مسؤولیتی میدان دادن به نفاق است./811/ت302/ب1

ارسال نظرات