۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۵۹۱۹۰۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

طلاب باید الگو و الهام‌بخش جامعه باشند

طلاب باید الگو و الهام‌بخش جامعه باشند
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مردم از طلاب بزرگواری، کرامت و اخلاق شایسته می‌خواهند؛ از این رو طلبه باید الگو و الهام‌بخش اطرافیان خود باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به رسالت خطیر طلاب و روحانیان در جامعه امروز، اظهار کرد: باید تلاش کنیم با تمام توان اسلام را شناخته و به دیگران بشناسانیم؛ چراکه این مقام روحانیان و طلاب است.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم به قله‌های بلند معارف دین نزدیک‌تر شویم، افزود: بخش مهمی از مسؤولیت انقلاب و اسلام به عهده طلاب و روحانیان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه فرصت به وجود آمده برای ما زودگذر بوده و باید تلاش کنیم با استفاده از این فرصت عالم و عالمه شویم، خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی به دنبال علم رفتن یک وجوب و فریضه است و پس از آن باید علم خود را در اجتماع و عرصه عمل پیاده کنیم.

وی ادامه داد: مردم از ما طلاب بزرگواری، کرامت و اخلاق شایسته می‌خواهند؛ از این رو طلبه باید الگو و الهام‌بخش اطرافیان خود باشد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هر کسی که از شهر و روستایی آمده و وارد حوزه شده وقتی بازمی‌گردد نگاه مردم به او نگاه دیگری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: طلبه و شاگرد امام زمان (عج) بودن معونه دارد؛ به همین دلیل باید همواره مراقب باشیم خدای‌ناکرده کاری نکنیم که مایه سرشکستگی اهل‌بیت باشیم.

وی گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید: «مَعاشِرَ الشیعةِ! کُونوا لَنا زَیْنا وَلا تَکونوا عَلَیْنا شَیْنا، قولوا لِلنّاسِ حُسْنا، واحْفَظوا ألْسِنَتَکُمْ وَکُفُّوها عَنِ الفُضولِ وقَبیحِ القَوْلِ» و تأکید می‌کند ای گروه شیعه، زینت ما باشید نه باعث ملامت و سرزنش ما، با مردم نیکو سخن بگویید و زبانتان را حفظ کنید و آن را از زیاده‌روی و زشت‌گویی بازدارید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: طلاب و روحانیان تابلو، پرچم و نماد هستند و باید مراقبت بیشتری داشته باشند؛ زیرا اعمال و رفتار و گفتار آن‌ها با ذره‌بین از سوی مردم قضاوت می‌شود./9314/ت310/ب1

ارسال نظرات