۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۵۹۱۹۳۶
امیرعبداللهیان مطرح کرد؛

تاثیرات گفتمان سازنده انقلاب اسلامی در جهان

تاثیرات گفتمان سازنده انقلاب اسلامی در جهان
دستیار ویژه رییس مجلس گفت: از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران، تاثیر گفتمان سازنده انقلاب اسلامی در جهان و شکل دهی به ترتیبات سیاسی و امنیتی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل در مراسمی که امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یوم الله ۹ دی، گفت: بازیگران در دوره جنگ سرد آمریکا و شوروی بودند.

وی افزود: امروز بخشی از اروپا آمریکا، روسیه، چین و حتی در سطح منطقه برخی کشورهای کوچک مثل قطر و بحرین نیز از جمله بازیگرانی هستند که همواره در حال درست کردن مشکلات و دردسرهایی برای ما هستند.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل ابراز داشت: زمانی در سوریه ۴۸ تبعه ایرانی از سوی گروه‌های تروریستی ربوده شدند، پس از اینکه آنها را به سلامت تحویل گرفتیم متوجه شدیم یک کشور کوچک در منطقه سفارش رُبایش آنها را داده است، تنها برای اینکه خودی نشان دهد و اظهار وجود کند.

وی در ادامه بیان داشت: همین کشور کوچک بعد از ربوده شدن تبعه‌های ایرانی به ما پیام داده بود که اگر کمک بخواهید ما می‌توانیم کمک کنیم در حالی که در پشت پرده با گروه‌های تروریستی ارتباط داشتند و اصلاً خودشان بازیگران اصلی این جریان بودند.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: این کشور کوچک امروز در منطقه ما اگر چه به عنوان یک کُنش‌گر و بازیگر نمی‌تواند ترتیبات سیاسی، امنیتی ایجاد کند اما حداقل می‌تواند مزاحمت ایجاد کرده و سطحی از بازیگری را در منطقه ارائه دهد.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از ویژگی‌های جهان امروز تنوع کم‌نظیر کُنش‌گران و بازیگران است؛ ویژگی دوم جهان امروز این است که نوع کُنش‌ها بسیار متفاوت از جنگ سرد و دوران گذشته است.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل افزود: در گذشته کُنش‌ها بین آمریکا و شوروی وقت کنترل شده بود اما امروز کُنش‌ها مثل گذشته سیاسی نیست بلکه به شدت نظامی و امنیتی است که یک نمونه بارز آن سوریه است که در چند سال اخیر بیش از صدهاهزار نفر در آن کشته و شهید شدند.

وی در ادامه افزود: امروز کشورهایی مثل سوریه و عراق در اختیار آمریکا نیستند زیرا در غیر این صورت ترامپ بدون تشریفات و شبانه به آنجا رفت و آمد نمی‌کرد؛ جمهوری اسلامی ایران در نهادینه‌ کردن ترتیبات سیاسی و امنیتی شرایطی ایجاد کرده است که به امنیت و حفظ منطقه و تولید مفهومی تحت عنوان محور مقاومت در منطقه شناخته شده است.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در این دنیای متلاطم تاثیر گفتمان سازنده انقلاب اسلامی در جهان و شکل دهی به ترتیبات سیاسی، امنیتی بوده است؛ یکی از معجزات انقلاب ما تخطی نکردن از امر ولایت در رهبری و هدایت امور است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی که پشت آن، اعمال و دستاوردهایی بوده است در حوزه سیاست خارجی تاثیرات خاص خود را داشته است./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات