۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۹۱۹۹۷
صباغیان در گفت‌وگو با رسا:

دولت در بودجه 98 توجه جدی به اقشار آسیب پذیر نداشته است

دولت در بودجه 98 توجه جدی به اقشار آسیب پذیر نداشته است
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور مجلس معتقد است دولت در بودجه ۹۸ توجه جدی به اقشار آسیب پذیر نداشته است.
محمدرضا صباغیان نماینده مردم نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره میزان توجه دولت به اقشار آسیب‌پذیر در بودجه سال آینده گفت: بودجه ۹۸ در بخش‌های مختلف نسبت سال جاری کاهش داشته است.

وی ادامه داد: بودجه برخی از نهاد‌ها و دستگاه‌ها علی‌رغم تورم موجود و افزایش قیمت کالا‌ها ریزش یافته است.

صباغیان درباره بودجه اختصاص یافته به مناطق محروم نیز، عنوان داشت: متاسفانه بودجه‌های عمرانی و کاربردی در حوزه مناطق محروم نیز نسبت به سال ۹۷ با کاهش روبرو شده است.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در پاسخ به این سوال که سازوکار مجلس برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در سال آتی چیست، بیان داشت: یکی از راه‌هایی که می‌توان از طریق آن به اقشار آسیب‌پذیر کمک کرد این است که دولت را مجاب کنیم با اولویت‌بندی در سال آینده موارد غیرضروری را شناسایی کرده و هزینه باقی مانده را به مناطق محروم اختصاص دهد.

وی ادامه داد: دولت باید تلاش کند با افزایش فروش نفت در سال آینده هزینه‌های خود را تامین کند.

صباغیان اخذ مالیات از تولیدکنندگان را یکی از راه‌های جبران کسری بودجه دانست و تاکید کرد: قطعا اخذ مالیات می‌تواند دولت را در تامین بودجه جاری خود کمک کند، اما با سطح وسیع ورشکستگی که در میان واحد‌های تولیدی وجود دارد، عملا این موضوع نیز امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در پایان گفت: بنده سال آینده را از نظر مالی، سال مطلوبی ارزیابی نمی‌کنم. /۸۵۶/ت302/ق
ارسال نظرات