۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۵۹۱۹۹۹
انتقاد امیر آبادی از بی توجهی دولت به مسائل فرهنگی و دینی در بودجه؛

عملکرد جامعة المصطفی به مراتب بهتر از رایزنان فرهنگی بوده است

عملکرد جامعة المصطفی به مراتب بهتر از رایزنان فرهنگی بوده است
عضو هیأت رییسه مجلس با انتقاد از بی توجهی دولت به مسائل فرهنگی و دینی در بودجه، عملکرد دینی و فرهنگی المصطفی را به مراتب بهتر از رایزنان فرهنگی دانست.
احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و عضو هیأت رییسه پارلمان در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره میزان بودجه تخصیص یافته به استان قم در سال آینده از سوی دولت، اظهار داشت: بودجه سال ۹۸ نسبت به سال جاری در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف کاهش داشته است.

وی افزود: بودجه قم را می‌توان از دو منظر مورد برسی قرار داد. از بُعد استانی می‌توان پذیرفت که بودجه استان قم همانند سایر استان‌ها کاهش داشته است، اما در بحث کارکرد‌های ملی قم اکثر بودجه‌های به طرز چشمگیری ریزش داشته‌اند.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با ارائه آماری درباره کاهش بودجه نهاد‌های دینی در شهر قم، عنوان داشت: برای مثال بودجه حوزه علمیه برادران حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده، این کاهش درباره مرکز مدیریت خواهران نیز با رقم ۳۵ درصد مواجه بوده است.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به کاهش ۳۵ درصدی بودجه جامعة المصطفی(ص) العالمیه بیان داشت: بودجه نهاد مهمی همچون جامعة المصطفی (ص) العالمیه نباید کاهش پیدا می‌کرد. زیرا این نهاد حوزوی فقط در یکی از موارد توانسته حدود ۳۰۰ هزار نفر را با زبان فارسی در جهان آشنا کند.

وی ادامه داد: اگر عملکرد جامعة المصطفی(ص) العالمیه را با برخی از رایزنان فرهنگی که از اول انقلاب تا کنون میلیون‌ها دلار هزینه کرده‌اند مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد این نهاد حوزوی عملکرد به مراتب بهتری داشته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا کلیت بودجه سال ۹۸ رضایت بخش است، ابراز داشت: بودجه فرهنگی سال آینده به هیچ عنوان مطلوب نیست، بودجه سایر بخش‌ها نیز با کاستی‌های فراوانی مواجه است که مستلزم بحث و بررسی فراوان است. /۸۵۶/ت301/ق
ارسال نظرات