۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۹۲۰۴۶
با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

کانون فرهنگی حوزه علمیه امام صادق تبریز افتتاح شد

کانون فرهنگی حوزه علمیه امام صادق تبریز افتتاح شد
کانون فرهنگی هنری مسجد و حوزه علمیه صادقیه تبریز با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و دیگر مسؤولان استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کانون فرهنگی هنری مسجد و حوزه علمیه صادقیه تبریز عصر سه شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، مدیران کل تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران حوزوی و دیگر مسؤولان فرهنگی تبریز افتتاح شد.

محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در این مراسم با ارایه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری مسجد و حوزه علمیه صادقیه تبریز به عنوان 1369‌مین کانون استان در نهادی حوزوی افتتاح شده و فعالیت خود را آغاز می کند.

وی با اشاره به تجهیز این مسجد به قفسه‌های کتابخانه باز، کتب مرجع و قرائتخانه از سوی دبیرخانه کانون های مساجد استان، گفت: به تازگی مسجد صادقیه تبریز 1600‌مین مرکز اجرای طرح تلاوت نور به صورت قرائت روزانه یک صفحه از قرآن کریم نیز است.

هادی‌نیا با اشاره به این‌که مسجد تاریخی صادقیه بازار تبریز قدمتی ۳۰۰ ساله دارد و به همت حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم»، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی پس از 30 سال مرمت و بازسازی شد، گفت: امروز شاهدیم که تا پس از سالها بانگ اذان از منازه های این مسجد می شود و میزبان نمازگزاران خداجو است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت حوزه علمیه امام صادق(ع) در جوار مسجد صادقیه تبریز گفت: حضور پرشور و فعالانه طلاب این مرکز علوم دینی در مسجد صادقیه شور و شعور خاصی به برنامه‌های آن بخشیده است و قطعا برنامه‌های این مرکز مورد حمایت ویژه دبیرخانه استان خواهد بود.

همچنین در این مراسم مقرر شد طی روزهای آینده کتابخانه مسجد و حوزه علمیه صادقیه تبریز از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اهدای کتب منبع و مرجع دینی تجهیز شود./935/پ203/ب1

ارسال نظرات