۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۹۲۳۸۴

عوامل موفقیت طلاب در کلام آیت الله نوری همدانی

عوامل موفقیت طلاب در کلام آیت الله نوری همدانی
حضرت آیت الله نوری همدانی طلبگی را یکی از نعمت های الهی دانست و عوامل موفقیت طلاب و روحانیت را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه اهواز با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: قرآن کریم تأکید می فرماید افرادی از هر قومی باید تفقه در دین داشته باشند و انذار و تبلیغ کنند.

وی افزود: به فرموده امام صادق(ع) علمای شیعه مرزبانان عقیده جامعه هستند که نباید اجازه دهند شیطان و افکار نادرست نفوذ پیدا کند، طلاب باید به علمیت، دلیل و برهان مجهز باشند تا جلوی فعالیت های دشمنان را بگیرند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که روحانیت و طلاب باید با اخلاص برای رضایت الهی گام بردارند، اظهار داشت: داشتن اخلاص کارها را به پیش می برد، شروط دیگر موفقیت طلاب همت بلند، اراده قوی، جدیت و پرهیز از سستی و تنبلی است.

وی ادامه داد: برای موفق بودن باید تلاش جدی داشت و انسان تنبل نمی تواند به اهداف خود دست پیدا کند، طلاب باید در بیان و قلم قوی باشند تا بتوانند معارف و مطالب لازم را با قلم و سخن خود به جامعه منتقل کنند و این مطالب دارای اثر باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که مطالعه سیره علما و الگوگیری از آن برای طلاب لازم است، ابراز داشت: از مسائل مهم دیگر نظم است که می تواند زمینه موفقیت انسان را فراهم کند؛ همچنین احترام و تواضع به استاد و توجه به تهجد و نماز شب از دیگر عوامل موفقیت طلاب به شمار می رود.

وی عنوان کرد: یکی از مسائلی که حوزه های علمیه باید به آن توجه داشته باشند نهج البلاغه است که بعد از قرآن کتابی به این جامعیت وجود ندارد و لازم است نهج البلاغه کتاب درسی حوزه های علمیه باشد، شخصیت های بزرگواری مانند شیخ مفید و امام راحل از حوزه علمیه بودند که مایه افتخار هستند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: حضرت امام فقیهی جامع الشرایط و زمان شناس بود که توانست در کل دنیا تحول ایجاد کند و طلاب باید با شخصیت و فرهنگ امام آشنا باشند؛ اگر طلاب می خواهند در جامعه اثر گذارباشند باید مجتهد و فقیه شوند تا بتوانند با استفاده از منابع دینی معارف را به مردم منتقل کنند./1323/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
ارسال نظرات