۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۵۹۲۵۳۹
کارشناس مسائل سیاسی:

دشمن به دنبال اختلاف بین کشور‌های اسلامی است

دشمن به دنبال اختلاف بین کشور‌های اسلامی است
حجت الاسلام رضایی بااشاره به سخنی از امام خمینی(ره) در رابطه با وحدت کشورها، گفت: علت عقب ماندگی کشور‌های مسلمان نبود اتحاد بین آنها است.
حجت الاسلام محسن رضایی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با وحدت بین کشور‌های اسلامی، گفت: دشمن به دنبال اختلاف بین کشور‌های اسلامی است.

وی افزود: هدف تشکیل دولت غاصب اسرائیل در منطقه خاورمیانه، از بین بردن اتحاد بین کشور‌های مسلمان بوده و تا زمانی که کشور‌های همسایه به دنبال اتحاد نباشند، دشمن از آن‌ها سوء استفاده می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با توجه به این که فرقه‌های تکفیری همچون القاعده و داعش نمونه بارز برهم زدن منطقه هستند، ابراز داشت: اتحاد مسلمانان سبب می‌شود که دیگر مردم منطقه آسیا ضعیف نباشند و زیر بار ظلم نروند.

وی خاطرنشان کرد: عزت و خودباوری را حضرت امام خمینی(ره) به مردم بازگرداند و مردم ایران، چون با امام خود اتحاد کردند توانستند دشمن را از کشور بیرون کنند.

حجت الاسلام رضای با توجه به این که وحدت بین کشور‌های اسلامی از آرزو‌های امام خمینی(ره) بود، اظهار داشت: امام (ره) سبب اصلی عقب ماندگی کشور‌های مسلمان را نبود اتحاد بین آنها می دانستند.

وی با توجه سخن امام راحل، تصریح کرد: اتحاد مسمانان سبب می‌شود که غده سرطانی اسرائیل از منطقه فرار کند و شاهد مظلومیت مردم منطقه دیگر از طرف کشور‌های غربی نباشند.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: رهبر انقلاب در تمام سخنرانی‌های خود مسؤولان را به شکل جدی امر به وحدت می‌کنند، زیرا وحدت سبب می‌شود که کشور همیشه در حال پیشرفت باشد.

وی در پایان با بیان این که دستور تاسیس مجمع تقریب مذاهب و مجمع جهانی اهل بیت به سبب اتحاد بین مسلمانان است، خاطرنشان کرد: یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری به علما و نخبگان اسلامی، «تنظیم منشور وحدت اسلامی» است تا به همگرایی بیشتر کشور‌های اسلامی منجر شود و از تعصب و کج روی برخی گروه‎های تندرو جلوگیری شود./۹۷۰۷/ت310/ب1
ارسال نظرات