۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۹۲۵۷۵
نماینده مردم ارومیه:

سرانه هر دانشجو صد برابر یک طلبه علوم دینی است

سرانه هر دانشجو صد برابر یک طلبه علوم دینی است
قاضی پور گفت: طبق برآوردی که در مجلس انجام داده ایم سرانه اختصاص داده شده به هر دانشجو معادل صد برابر یک طلبه علوم دینی است و این یک تبعیض است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار با مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار حوزه و روحانیت در ترویج فرهنگ دینی اظهار داشت: این انقلاب به برکت مجاهدت و رهبری روحانیت و علمای دین و حضور در صحنه ملت به پیروزی رسیده است.

وی با اشاره به این‌که تداوم انقلاب اسلامی نیز با نقش‌آفرینی حوزه های علمیه و بصیرت‌بخشی روحانیت ممکن است، خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم شأن و جایگاه روحانیت و حوزه تحت هر شرایطی باید رعایت شود، چراکه دشمنان از هر ترفندی در راستای تخریب چهره روحانیت اصیل شیعه استفاده می کنند.

قاضی پور با اشاره به این‌که مجلس شورای اسلامی اعتقاد ویژه به جایگاه حوزه در فرهنگ عمومی کشور قائل است، افزود: بنده در مجلس جزء مدافعین حقوق حوزه هستم؛ طبق برآوردی که در مجلس انجام داده ایم سرانه اختصاص داده شده به هر دانشجو معادل صد برابر یک طلبه علوم دینی است و این یک تبعیض است.

همچنین حجت الاسلام رحیمی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در سخنانی با تقدیر و تشکر از حضور نماینده مردم این شهر در این نهاد دینی اظهار داشت: در طول چند سالی که بنده در حوزه علمیه ارومیه مشغول هستم و چند سال قبل تر که اطلاع دارم؛ هیچ یک از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس به حوزه نیامده اند.

وی با تأکید بر این‌که انتظار جامعه حوزوی استان از نمایندگان خیلی بیشتر از اینهاست، خاطرنشان کرد: اگر استان خودمان را با استان همجوار خودمان و مراکز دیگر مقایسه کنیم به وضوح خواهیم دید که توجه نمایندگان و مسؤولان شهر به حوزه های علمیه استان در خور نبوده است.

حجت الاسلام رحیمی افزود: شهر ارومیه و استان آذربایجان‌غربی از جهات مختلف مانند؛ هم مرزی با سه کشور و تركيب جمعيتی متشکل از شیعیان، اهل سنت، مسحیت و ... حائز اهمیت و حساسیت بیشتری است؛ انتظار داریم با وجود چنین شرایطی توجه ویژه به حوزه های علمیه شیعه در این استان صورت گیرد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات