۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۵۹۲۶۱۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حلم و بردباری سرمایه اجتماعی و ابزار کار طلاب و روحانیان است

حلم و بردباری سرمایه اجتماعی و ابزار کار طلاب و روحانیان است
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه حلم سرمایه اجتماعی و ابزار کار طلاب است، گفت: ائمه ما پر حلم و پرحوصله بودند، به‌گونه‌ای که در برابر توهین و ناسزا و بی‌اعتنایی با بزرگواری عبور می‌کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به وظایف طلاب و روحانیان در جامعه اسلامی، اظهار کرد: امامان معیارها و ملاک‌هایی را تعیین کرده‌اند که اگر آن‌ها را رعایت کنیم محبوب اهل‌بیت خواهیم بود، زیرا همان‌گونه که ما آن‌ها را دوست داشته و به محب اهل‌بیت بودن افتخار می‌کنیم باید کاری کنیم که آن‌ها هم ما را دوست داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: نخستین پایه برای محبوب اهل‌بیت بودن حرکت بر مبنای عقل در زندگی است؛ چراکه هواهای نفس عقل را ضعیف کرده و تابع هوا و هوس شدن عقل را به اسارت می‌برد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید عقل بر هوای نفس امیری کند نه اینکه اسیر او شود، گفت: همه مردم به‌ویژه طلاب و روحانیان باید چراغ عقل را در زندگی روشن کرده و با مسائل احساساتی برخورد نکنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ما باید تحلیل‌گر باشیم، ادامه داد: ضروری است در شئون مختلف زندگی فردی و اجتماعی جوانب امور را به‌خوبی بررسی کرده، عاقبت‌اندیش باشیم و پیرامون کارها را ببینیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس عقل یکی از عوامل محبوبیت نزد اهل‌بیت بوده و ائمه اطهار (ع) مریدها و مأموم‌هایی می‌خواهند که عاقل باشند.

وی اضافه کرد: اهل‌بیت عالم دوست بوده و کسانی که در راه علم و کسب دانش تلاش می‌کنند مورد محبت اهل‌بیت هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: طلبگی حوصله می‌خواهد، به‌ویژه اگر روحانی مسؤولیت اجتماعی بگیرد این حلم چند برابر مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه حلم ابزار کار طلاب و روحانیان است، اظهار کرد: ازاین‌رو نخستین چیزی که موسی (ع) در آغاز کار رسالت از خداوند درخواست کرد حلم و بردباری است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه حلم سرمایه اجتماعی و ابزار کار طلاب است، افزود: ائمه ما پر حلم و پرحوصله بودند، به‌گونه‌ای که در برابر توهین و ناسزا و بی‌اعتنایی با بزرگواری عبور می‌کردند./9314/پ210/ب1

ارسال نظرات