۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۹۲۷۴۹
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تهران:

مطالبه‌گری در دانشگاه و مجامع علمی ادامه یابد

مطالبه‌گری در دانشگاه و مجامع علمی ادامه یابد
حجت الاسلام کرمی گفت: امر به معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده شده است و مطالبه‌گری‌ها در دانشگاه و مجامع باید ادامه پیدا کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی کرمی مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تهران در مراسمی که امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی، در تقیّد به مذهب و ارزش‌های اسلامی است.

وی افزود: در وجود ملت جمهوری اسلامی ایران ارزش‌های اسلامی از گذشته‌های دور نهادینه شده است به همین علت حاضر نیستند از عقاید، آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی خود دست بردارند یعنی به اندازه‌ای آزادانه و با اختیار مذهب خود را انتخاب کرده‌اند که پای این مذهب و ارزش‌های دینی حتی از بذل مال، جان و آبروی خود دریغ نمی‌کنند.

حجت الاسلام کرمی در ادامه بیان داشت: ارزشی بودن و مکتبی بودن انقلاب سبب شده است مردم با وجود تمام مشکلات و فشار‌هایی که بر آن‌ها است پای انقلاب و قیام خود بایستند و در مقابل، کسانی که در برابر این ارزش‌ها صف‌آرایی و مقاومت کرده و برنامه‌هایی را پیاده کرده‌اند، منکوب شدند.

وی اظهار داشت: اصل پیروزی انقلاب مردم ایران این بود که حکومت شاهنشاهی دست روی چیز‌هایی گذاشته بود که مردم نسبت به نگهداری آن‌ها حساس بودند؛ از جمله این مسائل، طرح کشف حجاب، جلوگیری از مراسم‌های مذهبی و از صحنه خارج کردن رهبران روحانی بود.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تهران ابراز داشت: شاید برخی جوانان امروزی گاهی اوقات مظهری از بدحجابی را داشته باشند، اما در اعماق وجودشان پاکی و معصومیت موج می‌زند البته به غیر از عده‌ای دست نشانده که از عوامل خارجی و بیرونی دستور می‌گیرند و ارتزاق می‌شوند.

وی افزود: خوشبختانه اتفاق خوبی در دانشگاه افتاده و مظاهر بدحجابی و ارتباطات نامناسب بین دو جنس مخالف در دانشگاه با یک قیام دانشگاهی از ناحیه اساتید، دانشجویان و کارکنان روبرو شده و مطالبه جدی از مسؤولان امر صورت گرفته است، زیرا این مصادیق اصلا مناسب شأن دانشگاه و جمهوری اسلامی و شخصیت دانشجو نیست.

حجت الاسلام کرمی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در بسیاری مجامع امر به معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده شده و همه ساکت نشسته و منتظرند ببینند چه اتفاقی خواهد افتاد و این سکوت و بی تفاوتی دقیقاً همان چیزی است که دشمنان جمهوری اسلامی ایران می‌خواهند؛ مطالبه‌گری‌هایی از این دست در دانشگاه و مجامع دیگر باید ادامه پیدا کند./۹۶۹/پ202/ب1
ارسال نظرات