۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۹۲۷۶۴
آیت الله کعبی مطرح کرد؛

برنامه ریزی اتاق فکر دشمن برای تضعیف مرجعیت انقلابی و حاضر در صحنه

برنامه ریزی اتاق فکر دشمن برای تضعیف مرجعیت انقلابی و حاضر در صحنه
عضو جامعه مدرسین با تاکید بر این که مرجعیت انقلابی در مقابل انحرافات ایستاده است، از تلاش اتاق فکر دشمن برای تضعیف مرجعیت حاضر در صحنه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طلاب و فضلای مدارس علمیه امام حسین(ع) و الغدیر اهواز با حضور در شهر مقدس قم با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش در ابتدای این دیدار آیت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) گزارشی از فعالیت های این دو مدرسه ارائه کرد.

وی تاسیس دو مدرسه امام حسین(ع) و الغدیر اهواز را به سال های 89 و 90 مرتبط دانست و گفت: با وجود زمان کوتاهی که از آغاز فعالیت این دو مدرسه می گذرد، خوشبختانه طلاب و فضلای این مدرسه به سرعت پله های ترقی و پیشرفت را طی کرده اند و هم اکنون تا پایان کفایه طلاب مشغول تحصیل هستند.

آیت الله کعبی اضافه کرد: طلاب و فضلای مدرسه علمیه امام حسین(ع) و الغدیر اهواز در کنار درس و بحث های طلبگی، در دوره های مبارزه با وهابیت، تبلیغ، آموزش خطابه و منبر به زبان عربی نیز شرکت کرده اند و مشغول انجام رسالت تبلیغی خود هستند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) یادآورشد: مدرسه علمیه امام حسین(ع) در شهر مقدس قم نیز فعالیت های خوبی را داشته است؛ این مدرسه از سراسر کشور اقدام به پذیرش طلبه می کند.

آیت الله کعبی در ادامه از شخصیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی تجلیل کرد و گفت: ایشان حجت بر ما و طلاب جوان هستند؛ ایشان از آغاز طلبگی و در کنار درس و بحث های خود به نویسندگی، خطابه، تالیف، تحقیق و تدریس مشغول بوده اند.

وی افزود: حضرت آیت الله مکارم شیرازی چه قبل و چه بعد از انقلاب در تمامی عرصه ها ایفای نقش کرده اند، نقش ایشان در تبیین معارف اهل بیت، مبارزه با ظلم و ستم، بیدارگری، هدایت مردم و تلاش برای اقامه حکم الله در کشور شاخص و برجسته است.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این چهار دهه حضوری فعال در راستای تحکیم مبانی انقلاب اسلامی داشته اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقشه های دشمنان برای تخریب و تضعیف روحانیت اصیل و مرجعیت انقلابی، تصریح کرد: امروز مرجعیت انقلابی با تخریب پیچیده دشمن روبرو شده است.

وی مرجعیت را مرزبانان اصیل دین دانست و گفت: مرجعیت انقلابی در مقابل انحرافات و تز اسلام منهای روحانیت و کسانی که می خواهند روحانیت تنها نقش تشریفاتی داشته باشند ایستاده است.

آیت الله کعبی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت سالروز قیام 19 دی، گفت: قیام مردم قم در 19 دی، اولین جرقه بعد از 15 خرداد بود که منجر به پیروزی انقلاب شد.

عضو جامعه مدرسین از 19دی به عنوان نماد پیوند روحانیت اصیل، مرجعیت دینی و مردم یاد کرد و گفت: اتاق فکر و فریب آمریکایی ها و صهیونیست ها همان طور که از نقش برجسته ولایت فقیه عصبانی هستند، تلاش دارند تا نقش مرجعیت حاضر در صحنه دفاع از انقلاب و ارزش ها را کمرنگ و حذف کنند و البته راه به جایی نخواهند برد.

وی با تبیین کارکردهای روحانیت در عرصه های مختلف، اظهار داشت: مرجعیت حضوری پویا، سرزنده و پر رنگ در جامعه دارد؛ طلاب و روحانیان نیز سربازان مرجعیت هستند. /924/پ202/ق

ارسال نظرات