۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۹
کد خبر: ۵۹۳۰۷۸

تبیین جایگاه حضرت زهرا در جشنواره «روح نبوت» عراق

تبیین جایگاه حضرت زهرا در جشنواره «روح نبوت» عراق
سومین جشنواره فرهنگی سالانه «روح نبوت» عراق با هدف تبیین جایگاه و مضامین فکری حضرت زهرا سلام الله علیها در شهر کربلا برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، جشنواره «روح نبوت» روز هفتم اسفندماه سال جاری به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در شهر کربلا برگزار و در آن جوانب دینی، اجتماعی و خانوادگی این شخصیت والا تبیین خواهد شد.
 
بشرا جبار بدن، رییس کمیته آماده‌سازی این جشنواره در این باره گفت: با توجه به موفقیت جشنواره فرهنگی «روح نبوت» در دو دوره قبلی آن، فعالیت‌های این کمیته برای برپایی سومین دوره آغاز شده است.
 
وی افزود: فعالیت‌های این جشنواره فرهنگی که قرار است ۷ اسفندماه آغاز شود، در سالن اصلی مرکز «صدیقه طاهره» وابسته به آستان عباسی برگزار خواهد شد، و به منظور دعوت‌نامه‌هایی برای بانوان پژوهشگر، حوزوی‌ و اساتید دانشگاه برای حضور در این رویداد فرهنگی ـ دینی ارسال شده است.
 
وی با اشاره به ارسال دعوت‌نامه برای اصحاب رسانه‌ با هدف پوشش این رویداد، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، تبیین جنبه‌های مختلف زندگی حضرت زهرا (س) و تجلیات فکری و تأثیر وی بر جامعه است و «میراث حضرت زهرا و مضامین فکری آن»، «تأثیر فکری شخصیت حضرت زهرا بر جامعه» و «جوانب دینی، اجتماعی و خانوادگی شخصیت حضرت زهرا» از جمله محورهای آثار پژوهشگران برای ارسال به این جشنواره است.
 
این جشنواره به مدیریت مرکز «الصدیقه» وابسته به آستان عباسی و با همکاری مؤسسه قرآن این آستان، شعبه کتابخانه بانوان و بخش زینبیات و همچنین مدارس «العمید» برگزار می‌شود./847/ب102/ع
 
منبع: وبسایت آستان مقدس عباسی
ارسال نظرات