۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۹۳۲۴۲
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

ملت و‌ دولت از سیره استکبارستیزی حضرت زینب الگوبرداری کنند

ملت و‌ دولت از سیره استکبارستیزی حضرت زینب الگوبرداری کنند
امام جمعه مشهد گفت: ملت و‌ دولت در مقابله با دشمن از حضرت زینب(س) تبعیت کرده و سیره استکبارستیزی ایشان را الگوی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته به بحث شیطان شناسی از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه پرداخت.

وی با بیان این که بیانات امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه در تکمیل شیطان شناسی از قرآن است، گفت: امیرالمومنین(ع) در خطبه ۸۳  از نهج البلاغه که به خطبه قراء معرف است در تبیین شیوه های شیطان بحث می کند.

آیت الله علم الهدی افزود: حضرت علی(ع) در خصوص شیوه شیطان اشاره می کند که شیطان با نفوذ در انسان ها، آن ها را به لبه پرتگاه آورده و سپس با گمراه کردن آن را به ورطه سقوط می کشاند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که خداوند هیچ عذری از انسان را در قیامت نمی پذیرد، اظهار کرد: با توجه به این که خداوند با فرستادن پیامبران مسیر حق، سعادت و هدایت انسان را تبیین کرده است و شئون رسالت پیامبر(ص) بشارت و انذار است و نیز شیطان را معرفی و تبیین شگردهای شیطان را تبیین کرده است بنابراین ذات مقدس حق هر گونه پوزشی را رد می کند.

حضرت زینب دارای عظمت سیاسی بود

وی در ادامه در خطبه دوم با تبریک میلاد حضرت زینب(س)، گفت: شخصیت حضرت زینب(س) به عنوان الگوی ایثار و ‌مقاومت است که همگی به این جنبه از شخصیت ایشان توجه دارند اما نکته بالاتری در شخصست ایشان، عظمت سیاسی ایشان است که در هیچ مکتبی چنین عظمتی وجود ندارد و ما باید این را به دنیا نشان دهیم.

آیت الله علم الهدی با بیان این که استقامت حضرت زینب(س) به خاطر عظمت سیاسی ایشان بود، اظهار کرد: عمده سیره سیاسی ایشان این بود که ابتکار عمل را به دست گرفت و دشمن را به انفعال کشاند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: دشمنان اهل بیت(ع) می خواستند با اسارت اهل بیت(ع)، شخصیت و اقتدار خانواده اهل بیت(ع) را خورد کند و این جریان فرهنگی به عنوان اسوه اقتدار از بین برود و بنی امیه الگوی اقتدار شود که حضرت زینب(س) ابتکار عمل را به‌دست گرفت و هدف آن ها را با شکست مواجهه کرد.

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: این آدم کشی و جنایت های دشمنان اسلام به خاطر ترس از اهل بیت(ع) بود و چون اهل بیت(ع) محور قدرت هستند، دشمن برای جبران حقارت خود زمینه را بر اهل بیت(ع) تنگ می کردند.

امام  جمعه مشهد به الگو قرار دادن حضرت زینب(س) در استکبارستیزی تأکید کرد و گفت: ملت و‌ دولت در استکبار ستیزی باید از این حضرت تبعیت داشته باشند و سیره استکبار ستیزی و استکبار زدایی ایشان را الگو قرار دهند.

اقتصاد مقاومتی راهکار مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی جنگ اقتصادی را شگرد امروز دشمن عنوان کرد و ابراز کرد: دشمن ابتکار عمل در عرصه اقتصادی را به دست گرفته با اعمال تحریم ها می خواهد ما را منفعل کرده و ما را در این مسیر به انفعال کشانده و با این انفعال به خطی برویم تا برانداز شویم اما ما الگویی ماند حضرت زینب(س) را به عنوان الگویی داریم که باید ابتکار عمل را به دست گیریم.

وی اقتصاد مقاومتی را راهکار مقابله با نقشه دشمن دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب ۴ سال قبل نقشه به دست مردم داده و اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده است.

آیت الله علم الهدی افزود: ما منبع علم و استعداد را در کشور داریم و دارای منابع اقتصادی فراوان از جمله سرمایه انسانی و منابع طبیعی هستیم که باید با اقتصاد مقاومتی این سرمایه ها و منابع را فعال کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به دیدار خود با استاندار جدید خراسان رضوی، گفت: در این دیدار استاندار جدید برنامه خود را براساس اقتصاد مقاومتی بیان کرد، در این استان دارای نیروی کارآمد و سرمایه قابل توجه است که بهره گیری از این نیرو و سرمایه باید راه برای تولید در استان هموار شود.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به کار گرفتن سرمایه داخلی و نیروی کارآمد است و رهبر معظم انقلاب نیز شاخصه و راهکارهای اقتصاد مقاومتی را بیان کرده است و این اقتصاد مقاومتی باطل السحر همه توطئه های آمریکا است.

آیت الله علم الهدی با بیان این که باید رابطه بودجه 98 با اقتصاد مقاومتی روشن شود، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید بودجه 98 را در مجلس بررسی کرده که اقتصاد مقاومتی، به کار گرفتن نیروی انسانی و راه انندازی منابع داخلی در کدام قسمت این بودجه است./864/پ202/ب1

ارسال نظرات