۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۵۹۳۵۳۹
امام جمعه اردبیل:

مربیان تربیتی اصلی ترین میراث فرهنگی کشور هستند

مربیان تربیتی اصلی ترین میراث فرهنگی کشور هستند
آیت الله عاملی با اشاره به اینکه مربیان تربیتی اصلی ترین میراث فرهنگی کشور هستند، گفت: در واقع آینده فرهنگی و علمی کشور را مربیان تربیتی رقم خواهند زد.

به گزارش خبرگزاری رسا از اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در همایش توانمندسازی مدیران، مربیان پرورشی و مدرسان درس تفکر و سبک زندگی اظهار داشت: در برهه حساس کنونی وظیفه خانواده ها ، مربیان و مدرسان سنگین تر است و باید با مدیریت مناسب و تلاش بی وقفه نسل جوان را از این هجمه ها در امان نگه دارند.

وی با اشاره به اینکه مربیان تربیتی اصلی ترین میراث فرهنگی کشور هستند، اظهارداشت: مربیان تربیت کننده نسل آینده هستند و در واقع آینده فرهنگی و علمی کشور را رقم خواهند زد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: همچنین معلمان و مادران میراث فرهنگی کشور هستند و آینده کشور به آن ها وابسته است و در صورت تربیت فرزند صالح و عالم یک نسل به آنها مدیون می شود.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: تربیت در دوران کودکی و جوانی کارساز است و باید مادران در وهله اول و مربیان تربیتی در دوره دبستان اصول زندگی دینی و متناسب با فرهنگ بومی را به فرزندان آموزش دهند.

وی خاطرنشان کرد: مادری که برای سرگرمی فرزندش گوشی و تبلت در اختیار وی می گذارد مرتکب خطایی می شود که از عواقب آن آگاه نیست. کودکان افزون بر آسیب دیدن چشم، دچار عواقب فرهنگی و آموزشی می شوند که در آینده نجات آن سخت می شود.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر استخراج قصه ها و آموزه های دینی از بین روایات افزود: باید با این راهکارها و استفاده از زبان قصه به صورت علمی و عملی با هجمه فرهنگی دشمنان مقابله کرد./935/د103/ب1

ارسال نظرات