۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۵۹۳۷۷۳

با سابقه‌ترین امام جماعت تبریز مورد تجلیل قرار گرفت

با سابقه‌ترین امام جماعت تبریز مورد تجلیل قرار گرفت
حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی بلاغی، به عنوان با سابقه ترین امام جماعت با کسوت بیش از 50 ساله در مسجد اشرف الانبیای مارالان مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در اجلاس استانی نماز در محل استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در اسلام هیچ عبادتی مانند نماز وجود ندارد که این همه برای آن تبلیغ شده باشد، اگر ما محاسبه کنیم می‌بینیم روزانه چند بار برای نماز تبلیغ کردیم.

وی با بیان اینکه که ساخت مسجد و نمازخانه‌ها به‌عنوان  یک مرکز عبادی خیلی مهم است، بیان کرد: علاوه به ساخت مساجد و نمازخانه‌ها، باید نمازخوان تربیت کنیم و نمازخوان‌ها را زیاد کنیم.

امام جمعه تبریز تشریح کرد: باید به هنگام ایجاد شهرک‌ها به مجموعه فرهنگی آن هم توجه داشت، بعضی از شهرک‌ها ساخته می‌شود و آن چیزی که وجود ندارد مسجد است.

وی در ادامه افزود:  اگر کسی را با اجبار وادار به نماز کنیم نقش منفی دارد، اما مدیران ادارات باید کارکنان را تشویق به نماز جماعت بکنند و برای آنها هدایایی را در نظر بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: هر کس در حوزه کاری خود می‌تواند نماز را  تشویق کند، نماز ستون دین است، نمازی که از روی اطاعت خداوند باشد نه از روی تکلیف، موقع نماز باید تمام اعضا و جوارح بدن، در اطاعت خداوند باشد.

وی با تأکید بر این‌که توسعه و آبادانی مساجد باید در تمامی شهرها و روستاها به صورت جدی پیگیری شود، خاطرنشان  کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی توجه به امر نماز جماعت و نماز جمعه و ساخت مساجد بوده است.

گفتنی است، در پایان این همایش از خادمان فرهنگ نماز و همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی بلاغی، به عنوان با سابقه ترین امام جماعت با کسوت بیش از 50 ساله در مسجد اشرف الانبیای مارالان مورد تجلیل قرار گرفت./935/د103/ب1

ارسال نظرات