۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۵۹۳۸۸۵

تأکید آیت‌الله سعیدی بر تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم

تأکید آیت‌الله سعیدی بر تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم
نماینده ولی‌فقیه در استان قم و تولیت آستان کریمه اهل‌بیت(س) با صدور بیانیه‌ای بر لزوم تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مردم قم تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، نماینده ولی‌فقیه در استان قم و تولیت آستان کریمه اهل‌بیت(س) با صدور بیانیه‌ای بر لزوم تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مردم قم تأکید کرد.

متن بیانیه آیت‌الله سید محمد سعیدی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، در وعده‌گاه ۱۹ دی‌ماه با مردم قم که به فرموده معظم له «مرکز و مادر انقلاب» است، همچون گذشته نشان‌دهنده سپهر حرکت انقلاب و تشخیص صواب از ناصواب است.

مقام معظم رهبری طی بیانات حکیمانه فرمایش گهربار امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در رابطه با حقوق متقابل امام و امت (حکومت و مردم) را در عمل برای مردم نجوا می‌کنند و لازمه‌های حکومت الهی و عادلانه را جامه عمل می‌پوشانند:

«أَيُّهَا اَلنَّاسُ إِنَّ لِي عَلَيْكُمْ حَقّاً وَ لَكُمْ عَلَيَّ حَقٌّ فَأَمَّا حَقُّكُمْ عَلَيَّ فَالنَّصِيحَةُ لَكُمْ وَ تَوْفِيرُ فَيْئِكُمْ عَلَيْكُمْ وَ تَعْلِيمُكُمْ كَيْلاَ تَجْهَلُوا وَ تَأْدِيبُكُمْ كَيْمَا تَعْلَمُوا وَ أَمَّا حَقِّي عَلَيْكُمْ فَالْوَفَاءُ بِالْبَيْعَةِ وَ اَلنَّصِيحَةُ فِي اَلْمَشْهَدِ وَ اَلْمَغِيبِ وَ اَلْإِجَابَةُ حِينَ أَدْعُوكُمْ وَ اَلطَّاعَةُ حِينَ آمُرُكُمْ…» (خطبه ۳۴ نهج البلاغه)

در فراز پایانی این کلام چنین آمده است: و اما حق من بر شما اين است كه … هرگاه شمارا فراخواندم اجابت نماييد و فرمان دادم اطاعت كنيد.

برای شهری که «سرچشمه اصلی و پشتوانه معنوی انقلابی است که دنیا را متحول کرد» چه بسیار دشمنان و بدخواهان جهان خوار که به کمین نشسته‌اند تا «قم را از مرکزیت انقلاب، خارج و این حرکت تحولی را در آن کمرنگ کنند». در این شرایط نیاز به تدبیر و تجربه بزرگان و حرکت‌های جهادی و روبه‌جلوی نسل جوان بیش‌ازپیش احساس می‌شود تا اجازه ندهند «دست‌های خائن» این هدف شوم را محقق سازند.

تلاش در این زمینه بسی ارزشمند است؛ در یک‌سو دشمنان قسم‌خورده اسلام و انقلاب صف‌آرایی کرده‌اند و در سویی دیگر جامعه ایمانی و انقلابی خستگی‌ناپذیر ایستاده و باانگیزه‌ای والا درحرکت هستند. صدالبته در این مسیر باید «راه را با عقلانیت انتخاب کنیم» و از رفتارهای احساسی و هیجانی پرهیزکرده و در یک‌کلام «احساسات خیلی لازم است امّا در مقام پشتیبانی عقلانیت». اقتضای این راه احساسی و عقلانی، حرکت پرشتاب و بی‌وقفه است.

این کلام، نقشه راه و تکلیف، محدود به بزرگان یا جوانان نمی‌شود، در این زمینه هر یک از مردم قم، به‌اندازه توان خود ملزم به ادای دِین در برابر حکومت اسلامی است. مجموعه‌های تأثیرگذار و علمی و پژوهشی هم پشتوانه این حرکت انقلابی و جهادی بوده و بیش از هرزمانی عهده‌دار مسئولیت عقلانی انقلاب‌اند.

یکی از مظاهر پشتوانه انقلابی قم، اهمیت عفاف و حجاب در میان زنان و مردان است که بی‌توجهی به این مهم نه‌تنها مردم این شهر را با آسیب‌های بزرگ رفتاری و اعتقادی همراه می‌سازد، بلکه بر پیکره انقلاب اسلامی ایران که از قم برخاسته است، ضربه‌های هولناک وارد می‌کند. در این مسیر امربه‌معروف و نهی از منکر سلاحی کارآمد و اثرگذار است که حیات جامعه اسلامی را سبب می‌شود.

دشمنان اسلام در این میان هرچند بسیار دست‌وپا می‌زنند و «می‌بالند به قدرت محاسباتی خودشان، به قدرت تحلیل خودشان، به آینده‌نگری خودشان، و اینجا هم یک عدّه‌ غرب‌زده‌ی آمریکازده پُز قدرت محاسباتی آمریکا را می‌دهند» ولی قیام مردم قم که در سال ۵۶ محاسبات حقیقی بر اساس «نظام معرفتیِ توحیدیِ اسلامی» را به رخ جهانیان کشید و انقلاب اسلامی را به ثمر رساند، امروز هم می‌تواند نظام معرفتی توحیدی اسلامی را زنده نگه‌داشته و آن را به سرمنزل مقصود برساند.

بازهم وظیفه‌ای بر دوش جوانان بانشاط انقلابی است که از همه ظرفیت‌ها ازجمله فضای مجازی که در تمامی سطوح اجتماعی نفوذ یافته و محلی برای بیان دیدگاه‌ها و نظرهاست، استفاده حداکثری کنند. خدا را شاکریم که «جوان‌ها امروز در فضای مجازی فعّال‌اند؛ فضای مجازی می‌تواند ابزاری باشد برای زدن توی دهان دشمنان» ولی این حرکت باید وسیع‌تر و آگاهانه دنبال شود تا پیام ظلم‌ستیزی و آزادی‌خواهی انقلاب را به گوش جهانیان برساند.

در پایان با مدد از کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام و به پشتوانه نگاه نافذ و حمایت‌های مراجع معظم تقلید و علمای گران‌قدر، از تمامی جوانان مؤمن و انقلابی و آحاد مردم شریف، ولایتمدار و مجاهد قم، دستگاه‌ها و نهادهای استان، حوزه‌های علمیه، نیروهای جهادی و انقلابی و همه زائران و مجاوران بانوی کرامت می‌خواهم در راستای لبیک‌گویی عالمانه و با بصیرت به فرامین مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی درصحنه حضوری گسترده و خیره‌کننده داشته باشند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

نماینده ولی‌فقیه و تولیت آستان مقدس قم

سید محمد سعیدی

۲۶ دی‌ماه ۱۳۹۷

/1323/د102/ق

محمد قمین
ارسال نظرات