۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۵۹۳۹۱۴
مسؤول فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

روحانیت علت موجده و مبقیه نظام اسلامی است

روحانیت علت موجده و مبقیه نظام اسلامی است
مسؤول فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همان‌طور که روحانیت علت موجده انقلاب بود، اکنون هم علت مبقیه نظام اسلامی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، مسؤول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، به تبیین مهم‌ترین اولویت‌هایی پرداخت که حوزه به‌عنوان خاستگاه و مادر نظام اسلامی، باید در صیانت از پاسداری انقلاب و نظام اسلامی مدنظر قرار دهد.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که امام راحل هم فرمودند انقلاب اسلامی ایران هم در پیدایش، هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه ایجاد انقلاب و قیام از همه انقلاب‌ها جدا است.

حجت‌الاسلام رحمانی ادامه داد: انقلاب فرانسه بر اساس تأمین آزادی و به هم ریختن نظام‌های دیکتاتوری و انقلاب شوروی هم برای به هم ریختن نظام امپراتوری شکل گرفت؛ اما انقلاب اسلامی ایران نه‌تنها با هدف به هم ریختن نظام‌های دیکتاتوری و استبدادی بود بلکه بر اساس معنویت و جریان خاص و ناب اسلام شکل گرفت.

وی با بیان اینکه هدف انقلاب و نظام اسلامی تشکیل تمدن نوین اسلامی است، گفت: سخن گفتن از احیای تمدن اسلامی چندان صحیح به نظر نمی‌رسد؛ زیرا اوج تمدن مسلمانان در زمان هارون متکی بر علم مسلمانان بود نه تمدن و عملکرد حکومت، در حالی که تمدن نوین اسلام تمدن مبتنی بر تفکر شیعی و امامت بوده و این تمدن جدیدی است که در طول تاریخ سابقه نداشته است.

حجت‌الاسلام رحمانی اضافه کرد: جریان مقاومت و تحولات لبنان و عراق و افغانستان همه بیانگر این موضوع است که جهان اسلام در انتظار تحول جدید و شکل‌گیری تمدن جدیدی است.

وی ادامه داد: تمدن نوین اسلامی مورد نظر نظام اسلامی تمدنی است که می‌تواند لبنان را که زمانی عشرت گاه اروپایی‌ها بود به منطقه‌ای برای نقش‌آفرینی جریان مقاومت تبدیل کند؛ چراکه روشن است حرکت مقاومت و حزب‌الله لبنان معلول انقلاب اسلامی است.

مسؤول فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: درواقع روحانیت علت موجده انقلاب و نظام اسلامی بوده و باید در بقای آن هم فعالیت کند و این باید مهم‌ترین اولویت حوزه به‌عنوان خاستگاه و مادر نظام اسلامی در صیانت از پاسداری انقلاب و نظام اسلامی باشد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات