۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۹۴۲۶۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تمسک به ثقلین مانع انحراف و سقوط انسان است

تمسک به ثقلین مانع انحراف و سقوط انسان است
آیت‌الله عالمی تمسک به ثقلین را مانع انحراف و سقوط انسان دانست و گفت: بهترین هدایت، هدایتی است که انسان را عاقبت بخیر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله عالمی نماینده مجلس خبرگان رهبری در جلسه این هفته درس صحیفه سجادیه که در مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: در جاهایی که افرادی مجذوب مطالب ارائه شده‌ای می‌شوند مثلا برای اینکه معنویت را در خودشان می خواهند ارتقا دهند به سبک صوفیانه و سبک‌هایی که معمولا به خطا می‌انجامد روی می‌آورند و متاسفانه این مسآله خیلی اتفاق میفتد.

وی افزود: گاهی اوقات انسان مجذوب مطلبی میشود که بعدا می فهمد این اشتباه بوده در این هنگام باید تغییر مسیر بدهد که گاهی اوقات نیز این تغییر مسیر محقق نمی شود.

آیت‌الله عالمی با تاکید براینکه تمسک به ثقلین انسان را از گام برداشتن در مسیر غلط و انحراف باز می‌دارد، ابراز کرد: ما برای اینکه راه را اشتباه نرویم باید از قرآن و روایات اهل بیت(ع) کمک بگیریم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انسان اول باید از قرآن مجید کمک بگیرد اگر نتوانست به فهم درستی از آیات دست یابد باید به کلام اهل بیت(ع) رجوع کند.

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: بهترین هدایت، هدایتی است که عاقبت دنیوی و اخروی انسان را تضمین می کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات