۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۵۹۴۲۹۸
مدیر کل کمیته امداد استان قم:

مراجع عظام و علما همیشه یاور کمیته امداد بوده و هستند

مراجع عظام و علما همیشه یاور کمیته امداد بوده و هستند
مدیر کل کمیته امداد استان قم در ماه های پایانی سال گزارشی از خدمات کمیته امداد در سال جاری ارائه کرد.

به گزارش  خبرگزاری رسا، اکبر میر شکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم در پاسخ به یک سوال درباره میزان کمک علما و مراجع عظام به نیازمندان تاکید کرد: ظرفیت وجود مرجعیت برای کمیته امداد موهبتی بزرگ است که بحمدالله این نهاد در استان قم از این موهبت بیشتر بهره مند است.

وی با اشاره به ابعاد مختلف کمک های مراجع به نیازمندان افزود: علما و مراجع عظیم الشأن هم در بیانات و رهنمود های خود، در موضوعات مختلف راهگشا و هدایت گر مسئولین این نهاد هستند و هم با مساعدت های مادی و معنوی خود در ایام مختلف سال از جمله جشن عاطفه ها و نیکوکاری و ماه مبارک رمضان، یاری رسان ما در خدمت رسانی به مددجویان هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم، ضمن تقدیر از رسانه ها در بازتاب اخبار و خدمات این نهاد اظهار کرد: کارکنان کمیته امداد با افتخار به نیازمندان به ویژه مددجویان خدمت و تلاش می کنند حداکثر رضایت آنها را جلب کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 22 هزار و 271 خانوار تحت حمایت کمیته امداد قم هستند گفت: با توجه به وضعیت و التهابات اقتصادی کشور تعداد مراجعین به کمیته امداد در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از 56 درصد افزایش یافته است

مدیرکل کمیته امداد استان قم اهتمام این نهاد را برای تأمین نیازهای مددجویان و رضایت مراجعین خاطر نشان و تصریح کرد: توانمندسازی از اهداف مهم کمیته امداد است و طی 18 ماه، از نیمه دوم سال 95 تا پایان سال 96 موفق به توانمندسازی 2000 خانواده از مستمری بگیران شدیم.

میرشکار ضمن قدردانی از مردم قم در کمک به ایتام اظهار کرد: استان قم بالاترین سرانه دریافتی اکرام مردمی را به خود اختصاص داده است که مبلغی در حدود 340 هزار تومان می باشد و این مهم جای تقدیر ویژه از مردم شریف قم را دارد.

وی به مستمری پرداختی توسط کمیته امداد خمینی (ره) به نیازمندان اشاره و ادامه داد: طی 9 ماهه سال جاری تا کنون 340 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی به مددجویان پرداخت شده است، همچنین 50 میلیارد ریال بابت هزینه های درمانی نیازمندان اختصاص یافته است.

توجه کمیته امداد به ازدواج فرزندان خانوارهای تحت حمایت یکی از اولویت های این نهاد است که میرشکار در این باره گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 685 دختر از خانواده های مددجو ازدواج کرده اند که به آنها کمک هزینه های ازدواج با سرانه پرداخت 50 میلیون ریال از محل کمک های مردمی اهدا شده است، و این مبلغ در مورد دختران یتیم دو میلیون تومان بیشتر است.

میرشکار با اشاره به اینکه در سال جاری 50 واحد مسکن برای مددجویان خریداری و تحویل شده است افزود: به دلیل افزایش قیمت مسکن در سال جاری، رویکرد کمیته امداد از خرید مسکن به پرداخت ودیعه مسکن مددجویان تغییر کرده است که 200 خانواده از وام بلند مدت ودیعه مسکن بین 10 تا 15 میلیون تومان بهره مند شده اند.

وی پرداخت وام را از خدمات مهم کمیته امداد عنوان و اضافه کرد: برای کارگشایی و اشتغال زایی نیز بیش از 3600 وام قرض الحسنه و بدون کارمزد، به مبلغ 13 میلیارد تومان به مددجویان و  نیز پرداخت وام اشتغال به بیش از 700 نفر از کار آفرینان این نهاد و با رشد 30 درصدی از جمله این خدمات بوده است.

میر شکار با اشاره به طرح های اشتغالزایی روستایی کمیته امداد افزود: این طرح ها با هدف توانمندسازی خانواده های مددجوی روستایی اجرا شده و نتایج قابل توجهی داشته است که از جمله آنها به اجرای 47 طرح اشتغالزایی در سیرو و 12 طرح اشتغالزایی در خورآباد می توان اشاره کرد.

وی اشتغال مددجو در محیط زندگی اش را یادآور شد و گفت:  یکصد دستگاه تهیه چیپس میوه خریداری شده است که سرپرست خانوار در منزل خود و با در اختیار قرار دادن میوه و نیز فروش محصولات توسط کمیته امداد، سهمی مناسبی از این کار تولیدی بدست می آورد.

مدیر کل کمیته امداد استان قم با اشاره به نظر معاون اداری مالی این نهاد در مورد تحولات استان قم در ارائه خدمات، گفت: برون سپاری خدمات مددکاری، مشاوره و ارائه خدمات به خانواده های زندانیان از جمله این طرح های جدید کمیته امداد استان بوده است که در این بین طرح راهبری شغلی با همکاری بخش خصوصی اثرات بسیار مهمی در افزایش اشتغال مددجویان داشته است.

میرشکار با تاکید بر اینکه کمک های مردمی در کمترین زمان ممکن و با نظارت کامل به دست نیازمندان واقعی می رسد افزود: حتی یک ریال از کمک های مردمی در بخش های اداری و تشکیلاتی این نهاد صرف نمی شود، چراکه تمام هزینه های اداری کمیته امداد امام خمینی (ره) از اعتبارات دولتی انجام می شود./876/د101/س

مهدی شاهی
ارسال نظرات