۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۵۹۴۱۲۵
کوتاه درباره فعالیت ورزشی اجتماعی طلاب؛

اقامه نماز در صعود زمستانی + عکس

اقامه نماز در صعود زمستانی + عکس
قاب کردن یکجای سه مفهوم "تحصیل، تهذیب ، ورزش" در یک تصویر سخت به نظر می رسد اما در سبک زندگی طلاب ورزشکار به وضوح دیده می شود.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، برخی اوقات، اتفاق می افتد که انسان برای تجسم یک مفهوم ساعت‌ها دنبال یک تصویر مناسب می گردد و وقتی موضوع یک جمله با مفاهیمی عمیق و متعدد باشد کار سخت‌تر می شود.

«تحصیل، تهذیب ، ورزش» این سه کلمه سفارش کوتاهی است از رهبر انقلاب به جوانان است. قاب کردن یکجای این سه مفهوم  در یک تصویر سخت به نظر می رسد اما در سبک زندگی طلاب ورزشکار به وضوح دیده می شود.

تصویر زیر که به تحریریه خبرگزاری رسا رسیده است از عمار ابراهیمی، طلبه کوهنود و دانش آموخته حوزه علمیه قم است، وی چند سالی است که کوهنوردی را به صورت تخصصی و در کنار گروه فرهنگی ورزشی عالیان آغاز کرده است.

عمار کوهستانحضور روحانیت ؛ از وسط شهر تا قله ی کوه

وقتی این عکس را دیدم ذهنم آماج ده ها جمله و حرف شد. نوشتن از این عکس سهل بود و ممتنع.

در هیاهوی عکس‌های یادگاری یک روحانی با دختران نیم‌حجاب، آن هم به بهانه ارائه چهره‌ای رحمانی از دین یا بهره برداری‌های سیاسی؛ زمانی که نه تنها چهره خیابانی شهر در تسخیر ظاهری دین زدوده شده و امتزاجی از بی بند و باری و فرهنگ برهنگی گشته است، بلکه کوه‌ها نیز فتح شده فرهنگ اختلاط و خنده‌های شیطانی است؛ عمار ابراهیمی بی آلایش و در سکوت راهی دیگر را برای نشان دادن چهره ای درست از اسلام برگزیده است.

عمار کوهستانحضور روحانیت ؛ از وسط شهر تا قله ی کوه

ورزشگاه‌ها، پارک‌های بزرگ، سواحل و کوه‌ها عرصه‌هایی است که در سال های اخیر با حضور مبلغان جهادی و پویا رنگ و بوی تبلیغی گرفته است.

عمار کوهستانحضور روحانیت ؛ از وسط شهر تا قله ی کوه
درختکاری در اتوبان تهران قم، واکنش سریع در حوادث غیرمترقبه همچون زلزله کرمانشاه، سفر به مناطق محروم و جویا شدن از احوال روستانشینان و تلاش در رفع مشکلات معیشتی و فرهنگی آنان، راه اندازی تبلیغ عشایری و ... نشان می دهد نسل جدید حوزویان انقلابی تر از پیش زمانه و جامعه خود را به خوبی درک کرده اند./918/ز504/س

خبرنگار: محمد اصغری مرجانلو

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
درود خدا بر مردان بی ادعا. سرافراز، پیروز و موفق باشند ان شاءالله.
0
0