۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۹۴۳۷۴
عضو شورای اسلامی شهر کاشان:

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر و آزادی بیان در جهان است

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر و آزادی بیان در جهان است
عضو شورای شهر کاشان گفت: آمریکا با دستگیری بانوی خبرنگار مسلمان آمریکایی الاصل ساکن ایران ثابت کرد بزرگترین ناقض حقوق بشر و آزادی بیان در دنیا است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، عفت پدرام فر، صبح امروز در هفتاد و هفتمین جلسه رسمی این شورا، گفت: همه ما به عنوان یک انسان باید در مقابل این حرکت ناجوانمردانه و ظالمانه آمریکا که یک بانوی مسلمان نوع دوست و متعهد را در کشوری که ادعای حقوق بشر و آزادی بیان را دارد، اما خود بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا است با فریاد این حرکت اعتراض کنیم.

وی، افزود: دستگیری یک بانوی خبرنگار با شدیدترین وضعیت آزاردهنده در برداشت حجاب و وادار کردن وی به خوردن غذای حرام به همراه دستگیری پسرش فقط به جرم ساخت مستند در بیان حقایق و وقایع آمریکا آن هم بدون محاکمه ثابت می‌کند آمریکا نقض کننده حقوق بشر است.

این عضو شورای اسلامی شهر کاشان ادامه داد: بر همه ما لازم است ضمن اعلام محکومیت و اعتراض، به ویژه در فضای مجازی و اعلام آن در تمام مجامع عمومی این عمل قبیح آمریکا را به شدت روشنگری و اطلاع رسانی کنیم.

پدرام فر همچنین با اشاره به سابقه دوستی و آشنایی خود با این بانوی خبرنگار و مجری شبکه پرس تی وی گفت: خانم مرضیه هاشمی ۲۰ روز قبل به منزل من در کاشان آمد و گفت، برای عیادت برادرش که دچار بیماری سرطان شده به آمریکا خواهد رفت.

لازم به ذکر است، شورای اسلامی شهر کاشان بازداشت این خبرنگار زن مسلمان از سوی پلیس آمریکا را محکوم کرده و حمایت از حقوق مسلم انسانی و دینی ایشان و پیگیری فراهم ساختن آزادی هرچه سریعتر این بانوی خبرنگار را از مسؤولان وزارت امور خارجه خواستار شد.

شایان ذکر است، مرضیه هاشمی، ‹‹ملانی فرانکلین›› خبرنگار مجری آمریکایی‌الاصل شبکه پرس تی‌وی که پس از گرویدن به دین مبین اسلام نام مرضیه هاشمی را برای خود برگزیده است در سفر اخیر خود به آمریکا، بدون هیچ دلیل مشخصی بازداشت و به صورت ویژه و تحت‌الحفظ به واشنگتن منتقل شد، این روزنامه‌نگار و مجری متولد آمریکا، برای دیدار با برادر بیمار و فرزندان و بستگان خود به آمریکا سفر کرده بود که در فرودگاه بین‌المللی سنت‌لوئیس لامبرت بازداشت و سپس توسط مأموران اف بی آی، به مرکز بازجویی منتقل شده است، همسر مرضیه هاشمی مرحوم احسان هاشمی چند سال قبل در آمریکا بر اثر یک سانحه نامعلوم در آمریکاکشته و جنازه به ایران منتقل و در زادگاه گاهش نیاسر کاشان دفن شد، ایشان اصالتا نیاسری و پدربزرگش درحال حاضر در نیاسرکاشان زندگی می‌کند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات