۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۵۹۴۵۳۲

چند خبر کوتاه از خوزستان

چند خبر کوتاه از خوزستان
برگزاری نشست قصه گویی کتاب، برگزاری کارگاه آموزش خانواده، افتتاح جشنواره علمی فرهنگی و هنری و افتتاح نمایشگاه کتاب چند خبر کوتاه از خوزستان است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، در کتابخانه عمومی ولایت اهواز، نشست قصه گویی کتاب «قصه‌های کوچک برای بچه‌های کوچک» با رویکرد توصیف داستان برگزار شد.

مسؤول کتابخانه عمومی ولایت اهواز از برگزاری نشست قصه گویی کتاب (قصه‌های کوچک برای بچه‌های کوچک) تألیف شکوه قاسم نیا خبر داد.

خانم قنواتی افزود: در این برنامه دانش آموزان همراه با کتابدار به توصیف و تحلیل داستان به صورت گفتگو پرداختند و همه حاضران در این برنامه تا پایان داستان مشارکت جمعی داشتند.

وی با بیان اینکه روش جدید  قصه گویی، مورد استقبال خوب کودکان  و معلمان قرار گرفته است، افزود: این روش قصه گویی با هدف رشد قدرت تخیل، انتقال تجارب زندگی به کودکان، افزایش مهارت گوش دادن و آشنایی با صفات پسندیده و بیزاری از کار‌های ناپسند برگزار گردید.

برگزاری کارگاه آموزش خانواده با موضوع اصلاح و تغییر رفتار نامطلوب کودکان در کتابخانه عمومی بوستان

ابراهیم بوعذار، مسؤول کتابخانه عمومی بوستان شهرستان باوی از برگزاری کارگاه آموزش روانشناسی با همکاری مرکز اورژانس اجتماعی در این کتابخانه خبر داد و گفت: این کارگاه آموزشی به منظور آموزش خانواده با موضوع اصلاح و تغییر رفتار نامطلوب کودکان درسالن مطالعه کتابخانه برگزار شد.

مسؤول کتابخانه عمومی بوستان شهرستان باوی  با بیان اینکه کارگاه در ساعت ۱۵ اول بهمن ماه برگزار شد، افزود: در قسمت اول کارگاه دکتر مهتاب اردشیرزاده درباره سبک‌های فرزند پروری و راه‌های درست اصلاح رفتار کودکان توضیحات مفیدی بیان کرد.

بوعذار با بیان اینکه دکتر شیرزاده راه درست اصلاح رفتار کودکان را توجه به  نکات مثبت بچه‌ها دانست، خاطرنشان کرد: کارگاه با تدریس نسرین مرانی، کارشناس علوم تربیتی ادامه یافت و نکات طلایی و کلیدی تربیت کودکان بیان شد سپس مادران حاضر در جلسه سؤالات خود را از مدرسان پرسیدند ضمن اینکه در حاشیه کارگاه، مشاوره حضوری رایگان به خانواده‌ها داده شد.

افتتاح جشنواره علمی فرهنگی و هنری در کتابخانه بوستان شیبان

به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نمایشگاه کتاب و صنایع دستی، و نمایش آثار مسابقه خلاصه نویسی، صبح روز یکشنبه ۳۰ دی ماه باحضور مسؤولان محلی در سالن مطالعه کتابخانه بوستان شیبان شهرستان باوی افتتاح شد

ابراهیم بوعذار، هدف از برگزاری این جشنواره را حفظ و پاسداری از فرهنگ  بومی، انس هرچه بیشتر کودکان و بزرگسالان با کتاب و کتابخوانی و نهادینه کردن آن در زندگی و همچنین تقویت هوش و خلاقیت آن‌ها عنوان کرد.

مسؤول کتابخانه عمومی بوستان افزود: در این جشنواره که در سه سطح نمایشگاه کتاب و صنایع دستی، بازی‌های فکری و هوشی و همچنین نمایش بیش از پانصد اثر از برگزیدگان مسابقه خلاصه نویسی که ماه قبل برگزار شده بود، به نمایش گذاشته شد.

وی با بیان اینکه در جشنواره هنرمندان و خطاطان بومی مطرحی همچون آقا و خانم سجیراتی حضور دارند، خاطرنشان کرد: در این جشنواره به تعداد ۳۷۰ نفر از برگزیدگان مسابقه خلاصه نویسی جوایز اهدا می‌شود.

 گفتنی است، این جشنواره از یکم تا چهارم بهمن ماه از ساعت هشت تا ساعت شش بعد از ظهر جهت حضور علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر دایر است.

افتتاح نمایشگاه و فروشگاه بزرگ کتاب در سالن نمایش اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دشت آزادگان

به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نمایشگاه و فروشگاه بزرگ کتاب، صبح روز یکشنبه ۳۰ دی ماه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشت آزادگان در سالن نمایش اداره فرهنگ وارشاد اسلامی افتتاح شد.

این نمایشگاه با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی، روسای تعدادی از ادارات شهرستان و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی افتتاح شد.

جعفربیت سیاح، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی دشت آزادگان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گفت: نمایشگاه حاضر به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تخفیف ۴۰ درصد با هدف بهره مندی علاقه‌مندان به حوزه فرهنگی با موضوعات مختلف برپا شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه بیش از یک هزار عنوان کتاب با موضوعات مختلف ادبی، مذهبی، روان شناسی، پزشکی، کودک و نوجوان ارائه شده است که علاقه مندان می‌توانند جهت بازدید از نمایشگاه همه روزه از ساعات ٩ صبح الی ١٨ به این محل مراجعه نمایند.

گفتنی است، نمایشگاه و فروشگاه کتاب، تا ۳۰ بهمن ماه پذیرای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات